مرکز تخصصی درمان بیماری‌های شقاق، بواسیر، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و آبسه مقعدی با لیزر

بهترین راه‌های درمان فیستول مقعدی - درمان با لیزر، درمان جراحی و درمان خانگی فیستول
راه های درمان فیستول مقعدی

انواع روش های درمان فیستول مقعدی، بهترین روش های درمان فیستول

0
(0)

” آیا فیستول مقعدی را می‌توان با روش های خانگی درمان کرد؟ ” ” چه راه هایی برای درمان فیستول مقعدی وجود دارد؟ ” ” هزینه لیزر فیستول مقعدی چقدر می‌شود؟ ” ” آیا فیستول خود به خود از بین می‌رود؟ ” و …

اینها تنها بخشی از سوالات افراد است که در زمینه درمان فیستول مقعدی ذهنشان را درگیر کرده و به دنبال منبع دقیقی برای پاسخ به سوالشان هستند.

فیستول مقعدی یکی دیگر از بیماری های رایج نشیمنگاهی است که شیوع آن در میان جمعیت مردان دو برابر بیشتر از زنان است؛ به طوری که این بیماری 12.3 درصد از مردان و 5.6 درصد از زنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در ادامه این متن قصد داریم علاوه بر پاسخ به تمامی سوالات شما عزیزان، ابعاد مختلف درمانی فیستول را شرح دهیم، پس تا انتهای متن با ما همراه باشید:

راه‌های درمان فیستول مقعدی

همانطور که گفته شد راه‌های متنوعی از جمله درمان فیستول مقعد با جراحی، درمان فیستول با لیزر، درمان خانگی و یا درمان با دارو برای رفع درد و عفونت ناشی از فیستول وجود دارد. اکثر روش‌های جراحی فیستول مقعد به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام می‌شوند. تنها در برخی از موارد که فیستول مقعدی بزرگ باشد و چرک و عفونت بسیار زیادی در این کانال قرار گرفته باشد، ممکن است بیمار در بیمارستان برای مراقبت‌های بعد از عمل جراحی سنتی بستری شود.

به هر حال در اغلب موارد بیمارانی که با لیزرهای پرتوان معالجه می‌شوند، به صورت سرپایی و در کمتر از 1 ساعت جراحی شده و در همان روز، می‌توانند به خانه باز گردند.

اما نوبت می‌رسد به مهم‌ترین سوالی که ذهن مبتلایان به فیستول مقعدی را به خود درگیر کرده است. انواع روش‌های جراحی و درمان فیستول مقعد چیست؟

بیشتر بخوانید: راه های تشخیص فیستول مقعدی چیست؟ + علت بروز فیستول مقعدی 

صحبت های دکتر داود تاجبخش درباره راه های درمان فیستول مقعدی

 

انواع روش‌های درمان و جراحی فیستول مقعدی

انواع روش های درمان فیستول

تعیین نوع روشی که برای جراحی فیستول مقعد مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد به:

  • نوع فیستول
  • تعداد فیستول‌ها
  • وضعیت وخامت بیماری
  • سادگی و یا پیچیدگی فیستول

روشی که جهت معالجه و رفع فیستول مقعد مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور کلی توسط پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی و یا متخصص جراحی عمومی تعیین می‌شود. تکنیک‌های درمانی که با صلاحدید پزشکان متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

لیزر فیستول مقعد (Treating Anal Fistula With CO2 Lasers)

درمان فیستول مقعد با لیزر یک روش از روش‌های درمان فیستول مقعد با جراحی می‌باشد. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که فیستول مقعدی چطور با لیزر درمان می‌شود؟

بهترین و موثرترین نوعی از دستگاه لیزر که برای درمان فیستول در کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه لیزرهای پرتوان (CO2) می‌باشد. این دستگاه اشعه لیزری استریل و بسیار دقیق و قدرتمندی دارد که علاوه بر بریدن زوائد گوشتی در ناحیه مقعد، می‌تواند زخم‌های ایجاد شده را در همان لحظه ترمیم کند. همچنین لیزر درمانی فیستول مقعد هیچگونه عفونتی را برای شما رقم نمی‌زند!

در طی عمل فیستول مقعد با لیزر، متخصصان جراحی فیستول مقعد با لیزر، پروب (لوله باریک لیزر) را وارد سوراخ فیستول مقعدی می‌کنند و بعد از آنکه محتویات این کانال چرکی تخلیه شد، بافت آسیب دیده اطراف مقعد ترمیم خواهد شد.

درمان فیستول با لیزر دردناک نبوده و خونریزی شدیدی به همراه ندارد. پس نترسید و خجالت نکشید و همین حالا برای درمان درد و ناراحتی‌های خود با کلینیک لیزر شفا تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر فیستول

عمل لیزر فیستول روشی نوین و بسیار آسان برای درمان درد و عفونت این عارضه مقعدی به شمار می‌رود. عمل جراحی فیستول با لیزر مزایای بسیار متنوع و برتری نسبت به سایر روش‌های درمان دارد، که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • درد و خونریزی بسیار کمتری را تجربه می‌کنید.
  • نیازی به پانسمان‌های داخلی (توپی یا تامپون) دردناک ندارید.
  • به بیهوشی نیازی ندارید و تنها به بی حسی موضعی برای عمل نیاز است.
  • از انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های خطرناکی همچون هپاتیت در امان خواهید بود.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید، چرا که عمل سرپایی و در کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.
  • کمترین میزان عوارض بعد از جراحی مانند آسیب دیدن عضلات اسفتکتر مقعد را تجربه خواهید کرد.
  • روشی کاربردی، پیشرفته و با کارآیی آسان است که برای اغلب بیماران (بیماران قلبی و دیابتی و …) قابل استفاده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مزایا و عوارض جراحی فیستول با لیزر

فیلم مصاحبه با بیمار کلینیک لیزرشفا بعد از درمان فیستول مقعدی با لیزر

 

درمان به روش فیستولوتومی (Fistulotomy)

در روش فیستولوتومی یک برش طولی به قسمت‌هایی از اطراف مقعد زده می‌شود که در اثر ابتلا به فیستول تخریب شده باشند. این امر به منظور تخلیه محتویات عفونی داخل فیستول انجام می‌شود و همچنین به منظور بخیه زدن کانال باز فیستول صورت می‌گیرد.

دوران نقاهتی که برای فیستول تخمین زده می‌شود حداقل 1 ماه و حداکثر 2 ماه بوده و در 85 تا 95 درصد از موراد ابتلا، روش درمانی فیستولوتومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارضی که ممکن است در اثر فیستولوتومی تجربه کنید عبارتند از:

  • خونریزی از محل زخم
  • درد در ناحیه نشیمنگاهی
  • سر درد و احساس خواب آلودگی
  • تب در اثر عفونت مجدد فیستول
  • عود کردن مجدد فیستول و یا بروز آبسه مقعد

تمامی عوارضی که به آن‌ها اشاره کردیم تنها در صورتی اتفاق می‌افتند که جراحی فیستولوتومی موفقیت آمیز نباشد و یا نکات مراقبتی بعد از جراحی، به خوبی رعایت نشده باشند.

به گفته منبع معتبر www.nhs.uk در شرایطی که جراح در حین عمل مجبور به برداشتن بخش کوچکی از عضله اسفنکتر شود، تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن خطر بی اختیاری خواهد کرد.

” If the surgeon has to cut a small portion of anal sphincter muscle during the procedure, they’ll make every attempt to reduce the risk of incontinence. “

دوره نقاهت جراحی فیستولومی برای بهبودی یک الی دو ماه است و در ۸۵ الی ۹۵ درصد موارد برای درمان فیستول استفاده می‌شود.

شایان ذکر است به کار گیری از این تکنیک معمولا برای کسانی است که مجاری فیستول، قسمت های محدود تری از عضلات اسفنکتر را در گیر کرده، قابل اجرا است؛ چرا که در این موارد خطر بی اختیاری مدفوع به حداقل خود می‌رسد.

مطالب مرتبط: راه های درمان نیامدن مدفوع در بزرگسالان چیست؟ (درمان یبوست)

تکنیک استن یا عمل جراحی فیستول با نخ ستون (Seton Technique)

اگر فیستول مقعدی شما از بخشی قابل توجه و بزرگی از عضله اسفنکتر داخلی شما عبور کند، ممکن است جراح در ابتدای امر روش قرار دادن نخ ستون را به شما پیشنهاد دهد. ستون یک نخ جراحی جذبی است که معمولاً به مدت 6 الی 12 هفته در سوراخ فیستول قرار می‌گیرد.

این نخ باعث می‌شود تا محتویات عفونی فیستول شما تخلیه شود و شما را از عمل جراحی برای برش عضلات اسفنکتر، بی نیاز می‌سازد. تخلیه و درمان فیستول به روش سنتی استفاده از نخ ستون ممکن است نیاز به چند مرحله جراحی داشته باشد، که آن هم به نظر پزشک متخصص و وضعیت بیماری شما بستگی دارد.

برای انتخاب بهترین روش درمان فستول در تهران با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ (کلینیک لیزرشفا) تماس بگیرید.

درمان فیستول مقعد با فلپ آدوانسمنت (Advancement Flap Treatment)

کانال چرکی فیستول از عضلات و ماهیچه‌های اسفنکتر مقعد شما عبور می‌کنند و ممکن است که درمان آن به روش فیستولوتومی، خطر بی اختیاری مدفوع را به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که یک روش جایگزین برای آن به وجود آمده که فلپ آدوانسمنت یا فلپ پیشرفته نام دارد.

درمان فیستول نشیمنگاه به روش فلپ آدوانسمنت، با بریدن قسمت‌هایی از پوست آسیب دیده رکتوم (انتهای راست روده یا دهانه مقعد) انجام می‌شود و  اقدام به ترمیم فیستول مقعدی می‌کند. بعد از عمل فلپ پیشرفته فیستول مقعدی، بهتر است نکات مراقبتی زیر را رعایت کنید تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید:

  • از یبوست و خشکی مدفوع جلوگیری کنید.
  • داروهای ملین تجویز شده توسط پزشک متخصص را حتماً مصرف کنید.
  • به مدت 2 الی 4 هفته از بلند کردن اجسام و وسایل سنگین جداً پرهیز کنید.
  • برای افزایش گردش خون در بدن و بسته شدن زخم فیستول، پیاده روی سبک را بعد از بهبود درد انجام دهید.

مطالب مرتبط: علت خونریزی مقعدی هنگام دفع مدفوع چیست؟ + درمان خونریزی مقعدی هنگام دفع مدفوع

روش درمانی چسب فیبرین یا پلاگین بیولوژیکی (Fibrin Glue)

پلاگین بیولوژیکی یک بافت بیولوژیکی از جنس مخاط روده انسان است که جهت پر کردن بافت داخلی فیستول، و بسته شدن سر این سوراخ مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمل فیستول به روش پلاگین بیولوژیکی خطرناک نبوده و همچنین از ایجاد بی‌اختیاری در مدفوع به دور است. اما ممکن است عوارضی از جمله موارد زیر را به همراه داشته باشد:

چسب فیبرین هم روش دیگری از درمان فیستول مقعدی است که در آن یک چسب بر پایه پروتئین، در بافت داخل فیستول ریخته می‌شود و ترمیم این بافت را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از چسب فیبرین، تنها روش غیر جراحی برای درمان فیستول به شمار می‌رود.

فیستولکتومی (fistulectomy)

فیستولکتومی روشی است که در آن جراح به طور کامل مجاری فیستول را از بدن خارج می‌کند. این جراحی احتمال آسیب به عضلات اسفنکتر و در نهایت بی اختیاری مدفوع را در افراد افزایش می‌دهد که اغلب انجام این تکنیک ترجیح داده نمی‌شود. اما با این حال اگر بیماری فیستول نواحی گسترده ای از بافت را تحت تاثیر قرار داده باشد که این موضوع در نهایت سبب از دست دادن عملکرد طبیعی عضو شود و یا احتمال عود مجدد بیماری را افزایش دهد، ممکن است جراح برای درمان فیستول از این تکنیک کمک بگیرد.

درمان خانگی و گیاهی فیستول مقعد

روش های درمانی خانگی فیستول به تنهایی برای بهبود بیماری موثر نیستند و فقط دارای جنبه‌ی حمایتی و پیشگیرانه از وخیم تر شدن علائم فیستول مقعدی تا زمان انجام عمل جراحی را دارند. اما با این حال برخی اقدامات می توانند در روند بهبودی تاثیرات مثبتی را بر جای بگذارد از جمله:

از جمله راه و روش‌های درمان خانگی و درمان گیاهی که برای کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت فیستول مقعدی به کار می‌روند، عبارتند از:

  • دم کرده زنجبیل بنوشید.
  • از مصرف مواد غذایی تند و پر ادویه بپرهیزید.
  • به مقدار 6 الی 8 لیوان آب در طول روز بنوشید.
  • رژیم غذایی سالمی متشکل از میوه و سبزیجات تازه داشته باشید.
  • برای کاهش عفونت فیستول، مقدار زیادی سیر و پیاز مصرف کنید.
  • دم کرده پونه کوهی بنوشید تا التهاب و عفونت فیستول کاهش یابد.
  • ناحیه مقعد و اطراف فیستول خود را دستمال کاغذی‌های خشن خشک نکنید.
  • در یک لگن حاوی آب گرم روزانه 2 الی 3 بار به مدت 10 الی 15 دقیقه بنشینید.
  • عسل را به عنوان یک ماده ضد میکروب و عفونت در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • از چند قطره روغن درخت چای بر روی ناحیه فیستول استفاده کنید تا عفونت آن از بین برود.
  • مخلوطی از زردچوبه، شیر و عسل را هر شب مصرف کنید، چرا که زردچوبه خاصیت آنتی بیوتیکی دارد.

توجه داشته باشید که روش های گیاهی تنها در صوتی می تواند موثر واقع شود که بیماری در مراحل اولیه خود باشد. در صورتیکه بیماری شدید شده باشد با داروهای گیاهی می توانید آنرا کنترل کنید و درد های ناشی از آن را کاهش دهید.

مطالب مرتبط: درمان سریع فیستول

درمان دارویی فیستول مقعد

بهتر است بدانید که دارویی برای درمان قطعی فیستول تا به حال تهیه و تولید نشده است. درمان فیستول مقعدی با دارو تنها با مصرف انواع آنتی بیوتیک‌ها و به منظور کاهش عفونت ناشی از این عارضه امکان پذیر است.

درمان فیستول با دارو زمانی موثر است که در کنار سایر مداخلات پزشکی انجام شود اما اگر قصد دارید قبل از اقدامات لازم، علائم ناراحت کننده بیماری فیستول را کاهش دهید، توصیه می‌شود در این باره با پزشک مشورت و از مصرف خود سرانه دارو پرهیز کنید. داروهایی که برای درمان فیستول مقعد توسط متخصصان جراحی عمومی تجویز می‌شوند، داروهای ضد التهاب و مسکن‌های فاقد کدئین هستند.

“به یاد داشته باشید که دارو تنها می‌تواند درد و علائم عفونی و التهابی فیستول مقعد را کاهش دهد. تنها راه موثر برای از بین بردن این تونل چرکی و آزاردهنده در نزدیکی مقعد، عمل جراحی با لیزر است!”

بیشتر بخوانید: معاینه پروکتوسکوپی چه فایده ای دارد؟

دوران نقاهت درمان فیستول مقعدی

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دوران نقاهت بعد از درمان فیستول مقعدی به چه صورت است و یا بعد از عمل فیستول چه باید کرد؟

در اغلب موارد پزشک متخصصی که شما را جراحی می‌کند، قبل از عمل به شما مراقبت‌های بعد از عمل و همچنین نکاتی که در طول دوران نقاهت باید رعایت کنید را معرفی می‌کند. از آنجایی که 4 تا 6 هفته طول می‌کشد تا فیستول مقعد شما کاملاً درمان شود، لازم است تا حتماً نکات مراقبتی زیر را در طول دوران نقاهت بعد از عمل فیستول مقعدی را رعایت کنید:

  • بر روی سطوح سفت و سخت ننشینید.
  • به مدت 3 تا 5 روز در خانه استراحت کنید.
  • غذاهای ملین و سبک مصرف کنید تا یبوست نگیرید.
  • جهت نشستن طولانی مدت از بالشت‌های دوناتی استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از عمل لیزر فیستول از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.
  • از زخم خود مراقبت کنید و مقعد خود را بعد از دفع با آب ولرم به خوبی بشویید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین روش درمان فیستول مقعدی و مراقبت های بعد از آن با کلینیک لیزر شفا در تهران به شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ تماس بگیرید.

فیستول مقعدی اگر درمان نشود چه می‌شود؟

بیماری فیستول خود به خود درمان نمی‌شود و اگر درمان نشده به حال خودش باقی بماند، ممکن است عوارضی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ایجاد فیستول‌های متعدد دیگر
  • بالا رفتن احتمال ابتلا به آبسه مقعد
  • افزایش ریسک ابتلا به سرطان مقعدی
  • پخش شدن عفونت ناشی از فیستول در باقی اندام‌های بدن
  • گسترش طول، عمق و میزان عفونت مقعدی ناشی از فیستول
  • افزایش ریسک خطر مرگ به سبب گسترش شدید عفونت در بدن

مطالب مرتبط: سرطان کولورکتال چیست و چه علائمی دارد؟

“به گزارش ncbi.nlm.nih.gov حدود 6 درصد از افرادی که به فیستول مقعدی مبتلا هستند، در اثر عدم درمان این عارضه جان خود را از دست می‌دهند.”

ترشحات بعد از درمان فیستول

بروز ترشحات چرکی و عفونی بعد از عمل فیستول با لیزر و یا فیستولوتومی امری طبیعی است. با این حال ممکن است ترشحات بعد از درمان فیستول تا 2 هفته طول بکشد. به مرور زمان و با گذشت زمان بعد از عمل جراحی فیستول، میزان ترشحات این عارضه نیز کم شده و از بین خواهد رفت.

شما می‌توانید برای کاهش شدت ترشحات و جلوگیری از بیشتر شدن این چرک و خونابه‌ها، از کمپرس یخ بر روی زخم استفاده کنید. البته بهتر است این امر حتماً تحت نظارت پزشک صورت بگیرد.

برای کسب مشاوره جهت از بین بردن ترشحات بعد از عمل فیستول مقعد، می‌توانید با کلینیک لیزرشفا در تماس باشید.

هزینه درمان فیستول مقعد

هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر و یا با روش جراحی، طبق تعرفه و نرخی که در سال 1402 مشخص گردیده است تقریباً از 3 میلیون تومان به بالا می‌باشد. با این حال نمی‌توان هزینه دقیقی را برای تمام افراد و بیمارانی که قصد درمان فیستول مقعد خود را دارند مشخص کرد.

چرا که هزینه درمان فیستول مقعدی بستگی دارد به:

  • وضعیت وخامت و بزرگی این کانال‌ها
  • مهارت و تجربه پزشک متخصص
  • طول کانال عفونی فیستول
  • تعداد فیستول‌های مقعد

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه جراحی فیستول مقعد در بیمارستان خصوصی و یا مطب‌های جراحی سرپایی، بهتر است تا حتماً به پزشک متخصص مد نظر خودتان مراجعه کنید.

تعیین هزینه جراحی فیستول مقعد با معاینه توسط پزشکان متخصص کلینیک لیزرشفا

ریسک و خطرات ناشی از جراحی فیستول

جراحی فیستول مقعدی در صورتی که توسط پزشکی ماهر و متخصص انجام نشود و یا با روش درستی صورت نگیرد، ممکن است عوارض و خطراتی جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد. در واقع علاوه بر اینکه درد، خونریزی شدید مقعدی، احتباس ادراری، احتباس مدفوع، تشکیل لخته‌های خونی و … را تجربه می‌کنید، ممکن است عوارض دیگری را نیز تجربه کنید که عبارتند از:

۱- تنگی مقعد:

با بریدن عضلات اسفنکتر جهت برداشتن و تخلیه بافت آسیب دیده فیستول و سپس بخیه زدن این بافت، احتمال تنگ شدن دهانه مقعد بالا می‌رود.

مطالب مرتبط:‌ درد و خونریزی هنگام مدفوع نشانه چیست؟

۲- سرطان مقعد:

با درمان نشدن فیستول مقعدی و یا باقی ماندن این بافت عفونی در بدن به مدت طولانی، عفونتی که در بدن می‌ماند مزمن شده و ریسک بروز سرطان مقعد را افزایش می‌دهد.

‌۳- عود مجدد فیستول:

اگر فیستول مقعدی به خوبی و توسط روش مناسبی درمان نشود، احتمال عود مجدد بیماری بسیار بالا خواهد بود.

” بسیاری از افراد مبتلا به فیستول، سعی در پیدا کردن راه های ساده تر و بدون مداخلات پزشکی هستند تا بتوانند این عارضه را درمان کنند. اما باید بدانید پشت گوش انداختن و بی توجهی به این بیماری ممکن است عوارض طاقت فرسا و جبران ناپذیری را براتیتان به همراه داشته باشد. “

۴- گسترش عفونت در بدن:

اگر قبل و بعد از عمل فیستول مقعدی قرص‌های آنتی بیوتیک مرتباً استفاده نشوند، ریسک پخش شدن عفونت در سایر اندام‌های بدن و همچنین خون بالا می‌رود.

۵- بی‌اختیاری مدفوع و روده:

در اغلب جراحی‌های مقعدی این عارضه وجود دارد که با استفاده از روش لیزر درمانی با لیزرهای پرتوان و CO2 امکان بی‌اختیاری در مدفوع کاهش می‌یابد.

اگر می‌خواهید جراحی فیستول کم خطر و کم عارضه‌ای داشته باشید، جهت تعیین نوبت با کلینیک لیزرشفا در تماس باشید.

مطالب مرتبط: درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

زمان مراجعه به پزشک برای درمان چه زمانی است؟

هر زمان که به درد مقعدی دچار شدید و دلیلی برای این عارضه پیدا نکردید، بهتر است تا به پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی و یا فوق تخصص جراح عمومی مراجعه کنید.

درد نشانه اغلب عارضه‌های ناحیه نشیمنگاه مانند هموروئید و یا شقاق است. اما دقت داشته باشید که درد هموروئید یا درد شقاق با درد فیستول متفاوت است. شدت و میزان تیر کشیدن درد در فیستول بسیار بالاست و توصیه می‌شود تا به محض احساس درد در ناحیه مقعد، حتماً به یک دکتر حرفه‌ای در زمینه بیماری‌های مقعدی مراجعه کنید.

“درد را نادیده نگیرید و زمان طلایی برای درمان فیستول مقعد را به تعویق نیندازید. هر زمان علاوه بر درد شدید در ناحیه نشیمنگاهی، عفونت و بروز ترشحات چرکی را تجربه کردید، بهترین زمان برای مراجعه به پزشک و برای درمان فیستول خواهد بود.”

مطالب مرتبط: علت درد مقعدی بعد از مدفوع چیست؟ + علت درد مقعدی در مردان و زنان

فیستول اگر درمان نشود چه می‌شود؟

اگر فیستول در مدت زمان طولانی و زیادی درمان نشده باقی بماند، ریسک ابتلا به سرطان دستگاه مقعدی را بالا می‌برد.

علت بروز سرطان هم عفونت ماندگار در بدن است. در واقع اگر با مصرف آنتی بیوتیک هیچ اقدامی برای رفع عفونت در بدن خودتان نکنید، این عفونت تبدیل به ماده‌ای خطرناک و سرطان زا در بدن خواهد شد.

پیشگیری از بروز خطرات ناشی از فیستول مقعد با درمان به موفع این عارضه در کلینیک لیزرشفا؛ با ما در تماس باشید.

بهترین روش درمان فیستول چیست؟

 

درمان قطعی و صد در صدی فیستول مقعدی، جراحی با لیزر فیستول است. لیزرهای پرتوانی که امروزه به عنوان دستگاهی برای درمان و جراحی بیماری‌های ناحیه مقعد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهترین و موثرترین راهی هستند که می‌توانند با کمترین میزان عارضه فیستول شما را درمان کنند.

“درمان سرپایی، با حداقل درد و خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی تنها به کمک لیزر درمانی امکان پذیر می‌باشد.”

بهترین مرکز برای درمان فیستول در تهران

کلینیک لیزرشفا یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز درمان تمامی بیماری‌های مقعدی در تهران است. بیش از 17 سال است که کلینیک لیزرشفا به عنوان اولین مرکز لیزر بیماری‌های مقعدی در تهران شناخته می‌شود. این مجموعه علاوه بر پزشکان متخصص آقا و خانم با تجربه، از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های نوینی از جمله لیزرهای پرتوان بر پایه گاز کربن دی اکسید استفاده می‌کند.

مجموعه کلینیک لیزرشفا به درمان و جراحی تمامی بیماری‌های مقعدی از جمله شقاق، فیستول و یا هموروئید و … تنها در یک جلسه درمانی و به صورت سرپایی می‌پردازد.

شما می‌توانید برای درمان فیستول مقعدی خودتان در کلینیک تخصصی لیزرشفا در تهران، همین حالا با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ بگیرید.

مطالب مرتبط با فیستول مقعد

لیزر فیستول

درمان سریع فیستول

درمان خانگی فیستول

درمان فیستول در بارداری

فیستول مقعدی چیست؟

تفاوت فیستول با آبسه مقعد

نقش تغذیه در درمان فیستول

رابطه فیستول با خونریزی مقعد

_ جراحی فیستول مقعدی

مزایا و معایب درمان فیستول با لیزر

انواع روش های جراحی فیستول

پرسش و پاسخ های مرتبط به فیستول مقعد

سوالات متداول درباره راه های درمان فیستول مقعدی

شیوع فیستول مقعدی در زنان و مردان به گونه‌ای است که از هر 10 هزار نفر 1 یا 2 نفر این عارضه عفونی را تجربه می‌کنند.
بزرگسالانی که در سنین 40 ساگلی قرار دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری فیستول هستند.
فیستول‌ها معمولاً ناشی از یک ضربه شدید به ناحیه مقعد و یا در اثر سایر جراحی‌های مقعدی اتفاق می‌افتد.
خیر. درمان دارویی فیستول مقعدی تنها منجر به کاهش میزان عفونت و التهاب این عارضه می‌شود.
سیپروفلاکسین و مترونیدازول از جمله داروهای از بین برنده عفونت فیستول هستند که حتماً باید توسط پزشک متخصص تجویز و مصرف شوند.
ممکن است چندین هفته تا چندین ماه زمان ببرد تا فیستول مقعدی به خوبی درمان شود. مدت زمان درمان شدن ایت بیماری، به شرایط وخامت بیماری بستگی دارد.
غذاهای تند و پر ادویه، کافئین و نوشیدنی‌های الکلی در تشدید فیستول مقعدی نقش دارند.
بله. راه رفتن به کاهش درد و افزایش گردش خون در بدن کمک کرده و می‌تواند برای درمان درد و ناراحتی فیستول مقعدی مفید واقع شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

از راست به چپ به ما امتیاز دهید.

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

بدون امتیاز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با ما مسیریابی