مرکز تخصصی درمان بیماری‌های شقاق، بواسیر، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و آبسه مقعدی با لیزر

بهترین روش های کاهش درد و درمان خانگی فیستول مقعدی | لیزر شفا
درمان خانگی فیستول مقعدی

موثرترین روش های درمان خانگی فیستول مقعدی

0
(0)

شاید شما هم از ابتلا به بیماری فیستول مقعدی رنج می‌برید و به دنبال راهی ساده و کم هزینه برای درمان آن باشید. یکی از تکنیک های درمانی فیستول مقعدی استفاده از ترفندهای خانگی است که تا حد قابل توجهی می‎‌تواند علائم فیستول مقعدی را کاهش دهد.

البته قبل از پرداختن به معرفی روش های موثر و کارآمد خانگی در بهبود بیماری فیستول مقعدی، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از درمان های خانگی روش قطعی برای درمان فیستول نیست و تنها راهی برای کاهش ناراحتی شما عزیزان است.

 بنابراین توصیه می‌شود به عنوان یک درمان موقت به آن نگاه کنید و برای درمان قطعی و موثر فیستول نزد متخصص بیماری های مقعدی بروید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش های مختلف درمان خانگی فیستول مقعدی را با یک دیگر بررسی کنیم

 

فیستول و آبسه مقعد

برخی توصیه های تغذیه ای برای درمان خانگی فیستول

شما می‌توانید تا قبل از مراجعه به پزشک متخصص، علائم ناراحت کننده فیستول مقعدی را موقتا تسکین دهید. البته انجام برخی از تکنیک ها ملزم گرفتن تست حساسیت است تا در صورت بروز واکنش های آلرژیک به گیاه یا ماده خاصی از مصرف آن پرهیز شود.

خوراکی ای مفید برای درمان فیستول

۱- تغذیه سالم و رژیم غذایی متناسب

بی شک یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می‌توان برای درمان خانگی فیستول مقعدی در نظر گرفت، رعایت رژیم غذایی مفید و سالم است. مصرف خوراکی های سالم و حاوی فیبر می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به مدفوع خشک و سفت را داشته باشد.

ابتلا به یبوست یکی از عوامل تشدید کننده بیماری فیستول مقعدی است و از این رو اگر درمان نشود می‌تواند علائم بیماری افراد را تشدید و دردناک تر کند.

در راستای داشتن تغذیه درست و مناسب برای جلوگیری از عود و تسکین درد فیستول مقعدی، بهتر است موارد زیر را رعایت و به وعده های غذایی خودتان اضافه کنید:

پرهیز از غذاهای گرم و تند:

اگر مبتلا به فیستول هستید هرگز غذاهای گرم و تند مصرف نکنید زیرا این غذاها علائم این بیماری را مانند درد و خونریزی بیشتر می کند و شرایط بیماری را پیچیده تر می کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه درمان فیستول مقعدی با لیزر و جراحی + مزایا درمان فیستول مقعدی با لیزر

مصرف فراوان حبوبات، لبنیات و آجیل:

این مواد غذایی حاوی ویتامین ها و املاح معدنی بسیار مفیدی می باشند که به بهبود شرایط ایمنی بدن شما و تسریع در ترمیم بافت های تخریب شده کمک می کنند .

برای درمان قطعی فیستول مقعدی و رهایی از دردهای ناشی از آن با شماره ۰۲۱۲۲۳۵۹۱۳۵ تماس بگیرید.

مصرف فراوان سیر و پیاز:

سیر و پیاز هر دو از قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی هستند و نقش موثر و چشمگیری در کاهش میزان عفونت های فیستول و کاهش علائم و نشانه های آن دارد.

مصرف بادام، بادام هندی و بادام زمینی:

این بادام ها حاوی مقادیر فراوانی روی هستند که برای ترمیم بافت های تخریب شده ی پوست شما و بهبود زخم فیستول بسیار موثر می باشند.

مطالب مرتبط: بهترین روش‌ درمان فیستول مقعدی چیست؟

میخک:

میخک از دیگر گیاهان درمانی است که به سبب خواص ضد ویروسی و ضد باکتری اش مورد توجه و استفاده بسیاری از افراد در درمان بیماری های گوناگون قرار گرفته است.
علاوه بر آن خواص درمانی میخک قادر است ناراحتی معده را تسکین دهد و از ابتلا به عفونت های انگلی در بدن جلوگیری کند.
استفاده از میخک ها به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی فیستول مقعدی در خانه به شمار می‌آید چرا که این گیاه قادر است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک پاک کننده طبیعی روده عمل کند.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین روش های درمان خانگی برای رفع علائم فیستول مقعدی است. این روغن گیاهی به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد می‌تواند عفونت و التهاب ایجاد شده در ناحیه مقعد را از بین ببرد.

برای بهرمندی از مزایای روغن درخت چای کافی است آن را به صورت روزانه در محل مورد نظر استعمال کنید. شما می‌توانید این روغن گیاهی را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید تا از غلظت آن کاسته شود و سپس با استفاده از یک پد پنبه ایی یا یک گوش پاک کن به صورت موضعی بر روی فیستول انستعمال کنید و بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه محل مورد نظر را با آب خنک شسته و سپس خشک کنید.

”  You can use tea tree oil as a natural ointment. It helps in killing germs and promotes the growth of white blood cells. “

” می توانید از روغن درخت چای به عنوان یک پماد طبیعی استفاده کنید. به کشتن میکروب ها کمک می کند و باعث رشد گلبول های سفید می شود. ”

منبع www.apollospectra.com

چای زنجبیل

زنجبیل خواص درمانی متعددی دارد که به تسکین درد و کاهش انقباض عضلات کمک می‌کند. علاوه بر آن مصرف گیاه زنجبیل به درمان حالت تهوع و افزایش سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند و از آنجا که وقتی به فیستول مقعد مبتلا می شوید ممکن است از یبوست نیز رنج ببرید چای زنجبیل درد شکم را تسکین داده و یبوست را نیز درمان می کند.

بیشتر بخوانید: علت بوجود آمدن فیستول مقعدی چیست؟

معجون فوق العاده شیر و زردچوبه

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم بیماری فیستول یک عفونت باکتریایی است که مستلزمه از بین رفتن و مبارزه با آن قوی بودن سیستم ایمنی بدن است. زردچوبه ادویه ای خوش رنگ و بو است که به عنوان یک آنتی بیوتیک و آنتی باکتریال طبیعی شناخته می‌شود و می‌تواند از تکثیر باکتری های مضر پیش گیری کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت بخشد.

برای بهرمندی از خواص بی نظیر زردچوبه می‌توانید یک قاشق غذا خوری از پودر زردچوبه پخته را به 300 میلی لیتر شیر گرم و 2 قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و سپس قبل از رفتن به رختخواب آن را میل کنید.

عسل قدرت تکینن دهندگی شیر را افزایش داده و از خاصیت آنتی باکتریال زردچوبه حمایت می‌کند و می‌تواند تاثیرات مثبتی در روند بهبودی فیستول مقعدی شما داشته باشد.

استفاده حمام سیتز یا نشستن در آب گرم

یکی از راه های ساده ای که در خانه به شما کمک می‌کند تا علائم فیستول التیام یابد، نشستن در آب گرم است. آب گرم عضلات بدن را آرام کند و علائم درد و سوزش را تسکین دهد. شما می‌توانید روزی دو بار به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب گرم بنشینید و به کاهش علائم فیستول مقعدی کمک کنید.

” در صورتی که به بیماری فیستول مبتلا شدید ممکن است به دلیل احساس شرم یا خجالت زدگی از رفتن به پزشک امتناع کنید و به دنبال درمان های خانگی باشید اما این روش قطعی نبوده و درمان سریع آن با استفاده از تکنیک لیزر درمانی قابل انجام است. “

مطالب مرتبط: پروکتوسکوپی چیست؟

پمادهای تسکین دهنده فیستول مقعدی

در صورتی که بخواهید در خانه سریع تر علائم درد ناشی از فیستول را التیام بخشید ممکن است به پمادهای مسکن تجویز شده توسط پزشک نیاز داشته باشید. کرم های بی حس کننده و آنتی بیوتیک ها به کاهش علائم درد و میزان تورم ناحیه کمک می‌کند.
این نوع پماد های موضعی تنها باید طبق نظر پزشک مصرف شود و ممکن است در کلینیک و یا در خانه از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط با فیستول مقعد

لیزر فیستول

درمان فیستول

درمان سریع فیستول

درمان فیستول در بارداری

فیستول مقعدی چیست؟

تفاوت فیستول با آبسه مقعد

نقش تغذیه در درمان فیستول

رابطه فیستول با خونریزی مقعد

مزایا و معایب درمان فیستول با لیزر

انواع روش های درمان و جراحی فیستول

پرسش و پاسخ های مرتبط به فیستول مقعد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

از راست به چپ به ما امتیاز دهید.

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

بدون امتیاز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با ما مسیریابی