درمان قطعی زگیل تناسلی در مردان و زنان

زگیل تناسلی یا زگیل اطراف آلت و یا مقعد یک بیماری بسیار شایع در سنینی است که فعالیت های جنسی شایع می باشد و عامل آن ویروس پاپیلومای انسانی است.

نکاتی در مورد زگیل تناسلی

این بیماری در صورت عدم درمان از طریق تماس پوستی از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود.

90 درصد از بیمارانی که به ویروس آلوده می شوند هیچ علامت پوستی نداشته اند ولی می توانند باعث ابتلای فرد سالم شوند.

شایعترین علامت پوستی آن بصورت بروز زگیل های تکی یا متعدد در اطراف نواحی تناسلی و یا ناحیه مقعد می باشد ( زگیل تناسلی ) که در صورت عدم درمان به سرعت تعداد زگیل ها افزایش می یابد به همین خاطر به محض مشاهده ضایعه زگیلی در این مناطق باید به پزشک مراجعه شود.

زگیل تناسلیدرمان و معالجه زگیل تناسلی

هرچند درمانهای متفاوت جهت این بیماری ارائه شده است اما استفاده از لیزر دی اکسید کربن و به دنبال آن استفاده از داروهای ضد ویروس موضعی و خوراکی بهترین راه درمان میباشد و معمولا هیچ ضایعه و اسکاری بعد سوزاندن زگیل های تناسلی به جا نمی گذارد و لازم است بیمار تا مدتی پیگیری و معاینه شود.

بیماری زگیل تناسلیعلائم زگیلهای تناسلی

به صورت زگیل های پراکنده و یا متعدد در نواحی مختلف تناسلی و به رنگ پوست می باشند که به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زیاد شده و باعث ایجاد علائم برای فرد می شود.

در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند به همین دلیل به آن زگیل تناسلی اطلاق شده اند.

در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

درمان و جراحی با لیزر زگیلهای تناسلی

معمولاً درمان به صورت از بین بردن زگیل های به وجود آمده است که باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. لیزر می تواند نقش تعیین کننده ای را برای درمان قطعی زگیل های تناسلی ایفا نماید.

هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود.

زگیل ها را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر زگیل تناسلی نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.

تصویر واقعی زگیل تناسلیپاک سازی اولیه با لیزرها 90% و با کرایوتراپی 3% بوده است.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

• 1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
  • 2) نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
  • 3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  • 4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  • 5)انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی در کلینیک لیزر شفا

در این کلینیک با دارا بودن تجربه ای بیش از 16 سال در رابطه با درمان این بیماری، زگیل تناسلی را براحتی با لیزر درمان نموده بطوریکه کمترین درد و سوزش را بیمار احساس کند،