بهترین پزشک متخصص جراح کیست مویی برای درمان | دکتر داود تاج بخش
پزشک جراح و متخصص کیست مویی

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال بیماری شایع ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه کمی نزدیک به مقعد بوده و با ترشح چرکی مزمن که گاهی همراه با خون است می باشد و این ترشحات گاهگاهی است و از سوراخهای منفرد یا متعدد در خط وسط بیرون میریزد. این بیماری به بیماری برگشت موی نیز شناخته می شود. این کیست نزدیک به ناحیه مقعد می باشد ولی در خود آن ناحیه اتفاق نیافتاده و در کمر فرد خود را نشان می دهد.

در واقع سینوس پیلونیدال، یک حفره یا سوراخ کوچک در پوست است که اگر مجرای این سوراخ ها بسته شود، ترشحات چرکی داخل حفره تجمع پیدا می کنند و باعث ایجاد کیست یا آبسه می گردد. این کیسه کوچک پوستی که حاوی مو، کثیفی و مواد زائد است معمولاً در انتهایی‌ترین نقطه ستون فقرات در قسمت پایین کمر، در فاصله بین دو باسن و کمی بالاتر از مقعد ایجاد می شود و بیماران با شکایت ترشح و درد در این ناحیه مراجعه می کنند.

حال برای درمان کیست مویی چه دکتری را انتخاب کنیم؟

برای درمان کیست مویی نزد چه پزشک متخصصی باید رفت؟

این سوال برای خیلی ها مطرح شده که بهترین پزشک متخصص جهت درمان و جراحی کیست مویی کیست؟ و به کجا بایستی مراجعه نمایند. در واقع زمانی که علائم بیماری کیست مویی ظاهر میشوند بیمار به دنبال درمان آن خواهد رفت و بهترین پزشک جهت مراجعه، “متخصص جراح عمومی” می باشد.

کیست پیلونیدال

آیا تجربه پزشک متخصص نقشی در درمان دارد؟

متاسفانه بیماران به دلیل عدم داشتن درد مراجعه به موقع به پزشک را به تاخیر می اندازند که برخی مواقع این امر سبب دچار شدن به درد شدید در ناحیه کمر میشود و شخص زمان کافی برای یافتن پزشک مجرب در درمان کیست مویی را ندارد و فقط بدنبال رهایی از این بیماری خواهد بود و جهت درمان سریع کیست مویی به سراغ اولین پزشکی که می تواند خواهد رفت، اما سوال اینجاست آیا هر پزشک متخصص جراحی عمومی بخوبی می تواند این بیماری را درمان نماید؟ جواب این سوال را در پایین خواهید یافت.

نقش دکتر در درمان بیماری کیست مویی

از آنجا که بیماری کیست مویی به ژنتیک هم به وسعت بیماری هم بستگی دارد برای درمان هر نوع آن، درمان ممکن است متفاوت باشد پس تشخیص اولیه نوع کیست مویی یا سینوس پیلونیدال توسط پزشک بسیار مهم می باشد که اینجاست که تجربه پزشک نیز مهم خواهد بود که بتواند کیست را کاملا تخلیه نموده بگونه ای که کمترین آسیب به بافت غیردرگیر را ببینند. اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد ممکن است بخش زیادی از بافت را برداشته و علاوه بر آن طول مدت درمان نیز طولانی شده و بیمار نیز بیشتر درد را تجربه خواهد کرد. حتی ممکن است کیست بخوبی خارج نشود.

معمولا پزشکان متخصص جراحی عمومی و یا جراح دستگاه گوارش لیزر کیست مویی را انجام میدهد. بنابراین بهترین دکتر کیست مویی پزشکی هست که تجربه زیادی در مورد درمان این بیماری داشته باشد.

نقش تجربه پزشک در جراحی کیست مویی

جراحی کیست مویی نیازمند دارا بودن همزمان دانش و تجربه کافی می باشد در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد و جراحی بدرستی انجام نشود عود بیماری پس از جراحی بسیار زیاد خواهد شد در صورتیکه پزشک متخصص و مجرب کیست مویی جراحی نماید احتمال عود زیر 2 درصد خواهد شد.

جراحی با لیزر سینوس مویی و درمان آن

بعد از تشخيص کیست مویی توسط پزشك جراح متخصص ناحيه عمل با بيحسي موضعي كامل بيحس ميشود و فرد هيچ دردي احساس نميكند و سپس به كمك ليزرco2 اقدام به لیزر کیست مویی و برداشتن كيست بطور كامل ميشود.

با توجه به اينكه ليزر همزمان با برش معمولا از نوع بسيار ظريف ميباشد باعث سورزاندن رگهاي خون دهنده ناحيه عمل ميگردد و همین امر سبب می شود عمل كاملا بدون خونريزی شود. با توجه به صدمه حداقلی اعصاب و بافت های منطقه بيمار بعد از عمل نيز دردى احساس نميكند همچنين لیزر کیست مویی بخاطر حداقل صدمه به بافت هاي اطراف كيست مرحله ترميم زخم نيز سريعتر از جراحي با چاقو اتفاق مي افتد.

پس از متوجه شدن بیماری درمان را به تعویق نیاندازید!

معمولا به خاطر خجالت، ترس و شرم بیمار با مراجعه نکردن به موقع بیماری به پزشک جراح لیزر کیست مویی فقط روند و هزینه های درمانی را بیشتر و پیچیده تر می کند. بیماران معمولاً با شکایت ترشح یا درد در این ناحیه مراجعه می‌کنند.

کیست مویی با علائمی مانند درد شدید مقعد،  تورم و خروج ترشحات خونی و چرکی همراه می باشد و پس از مطلع شدن بایستی بلافاصله به دکتر یا پزشک متخصص کیست مویی مجرب مراجعه شود.

چرا کلینیک لیزر شفا

در کلینیک شفا بیش از 15 سال است که تمرکز صرفا بر روی درمان بیماری های نشیمنگاهی بوده و تجربه ای ارزشمند در طی این سال ها کسب شده است که نقش این تجربه در کاهش درصد عود بیماری و تشخیض و درمان صحیح بیماری بسیار ارزشمند می باشد.