فرق و مقایسه جراحی سنتی با چاقوبا لیزر کیست مویی پیلونیدال توسط یک پزشک متخصص با تجربه
درمان کیست مویی با جراحی

مقایسه جراحی سنتی با لیزر کیست مویی

مقایسه جراحی باز با لیزر کیست مویی با مطالعه هر دو روش امکان پذیر خواهد بود در صورتی که اطلاعات لازم در هر دو مورد را داشته باشیم.

جراحی به روش سنتی کیست پیلونیدال

برای درمان کیست مویی روش های مختلفی وجود دارد. در روش جراحی باز کیست مویی که با جراحی، کیست مویی را حذف می کنند کل دیواره و محتویات کیست مویی تخلیه می شود و زخم کیست مویی باز می ماند.

معایب جراحی به روش سنتی

این روش بدون شک درد زیادی را به همراه دارد و فرد باید مدتی را در بستر بماند تا بهبودی پس از عمل جراحی را بدست بیاورد. مسلما یک جراحی دردناک هیچ محبوبیتی در میان بیماران ندارد و بدتر از همه اینکه تا 35 درصد موارد امکان عود مجدد کیست مویی وجود دارد. به علاوه جراحی کیست مویی به روش سنتی ظرافت جراحی با لیزر را ندارد و به بافت سالم اطراف نیز تا حدی آسیب وارد می کند.

جراحی کیست مویی بروش باز و لیزر

جراحی با لیزر کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

در روش درمان با لیزر نیاز به هیچگونه انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار برای اینکه راحت‌تر باشد تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرد اما در روش جراحی بیمار باید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد و تا چند روز پس از انجام عمل جراحی با درد و خونریزی زیادی مواجه است. البته عوارض بیهوشی عمومی هم در کنار سایر عوارض عمل جراحی قرار می‌گیرد.

پروسه‌ی درمان با لیزر کیست مویی در مدت زمانی کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد و پس از اتمام آن بیمار بلافاصله از کلینیک مرخص می‌شود در حالی که در روش عمل جراحی سنتی بیمار باید برای ۱ الی ۲ روز پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری باشد و تحت نظر پزشک قرار بگیرد. در مواردی که حال بیمار مساعد نیست یا محل عمل دچار عفونت شده است ممکن است مدت زمان بستری افزایش یابد.

طبق مطالعات انجام شده درصد موفقیت لیزر کیست مویی دست کم 50 درصد از روش های جراحی سنتی بالاتر است.

برای تعیین وقت جهت لیزر کیست مویی در تهران با شماره های کلینیک لیزرشفا تماس بگیرید.

مزایای لیزر نسبت به جراحی سنتی

درمان کیست مویی به کمک لیزرهای برش دهنده مثل لیزر co2 و در هر اندازه و مرحله ای قابل انجام است و از نظر میزان برداشتن ضایعه هیچ تفاوتی با جراحی با چاقو ندارد اما تفاوت های مثبتی نسبت به این جراحی دارد که عبارتند از:

• عمل لیزر بطور سرپایی و بدون بیهوشی انجام میشود.
  • بیمار سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود برمیگردد.
  • بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد.
  • لیزر، عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل را ترمیم می کند. در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد.
  • لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی، انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
  • لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل می گردد. به همین علت انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.
  • به علت ترمیم عروق لنفاوی توسط لیزر، ورم محل بعد از عمل بسیار کمتر از روش های دیگر است و محل عمل بدون هیچگونه اسکاری (جای زخم) ترمیم می شود.
  • لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه وارد نمی کند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود. به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد و ناحیه اطراف عمل آسیبی وارد نمی شود. درنتیجه این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.

بیشتر بخوانید: درمان کیست مویی با لیزر

مزایا و معایب جراحی لیزر کیست مویی

عوارض لیزر کیست مویی

شایان ذکر است که تمام عمل هاى ناحيه مقعد چه با چاقو و چه با ليزر بعدش دچار درد و سوزش و خونريزى براى ٤ تا ٦ هفته هستند اما اين ميزان در مورد ليزر بمراتب كمتر از عمل با چاقو است. اشكال اصلى اين است كه همه فكر ميكنند كه در عمل با ليزر اصلا نبايد اين ها را داشته باشند و جایی هم به بیماران اعلام نمی کنند. ولی این میزان اصلا قابل قیاس با جراحی با تیغ جراحی نمی باشد.

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر چه قدر است؟

بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می تواند به شدت دردناک باشد و موجب ناراحتی شدید در فعالیت های روزانه گردد. درمان کیست مویی با لیزر یک مزیت درمانی می باشد که منجر به درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست های پیلونیدال خواهد شد. این کیست در قسمت بالایی شکاف بین لگن ایجاد می شود و هدف از جراحی از بین بردن کیست، تمیز کردن کامل ناحیه و از بین بردن آبسه کیست مویی می باشد. با این روش درمانی سعی می شود از عود مجدد بیماری جلوگیری شود.

کیست مویی

مطالعات نشان می دهد که درمان کیست مویی با لیزر یک تکنولوژی جدید امیدوار کننده است و میزان موفقیت اولیه این روش درمانی 98.5 درصد گزارش شده است و میزان عود مجدد در بیماران تنها 1.5 درصد گزارش شده است. که این خود یکی از مهمترین مزایای لیزر کیست مویی می باشد.

دوره نقاهت در جراحی سنتی با چاقو و لیزر کیست مویی

جراحی سنتی کیست مویی دوره نقاهت و بهبودی کامل بسیار طولانی دارد و به مدت طولانی امکان نشستن و کارهای روزانه را از بیمار سلب می کند. در این روش بعد از ۳-۲ ماه زخم ترمیم می شود اما با روش درمان لیزری این دوران به حداقل می رسد.

در درمان کیست مویی با لیزر بیمار بعد از عمل یک تا دو روز در منزل استراحت می کند و بعد می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. اما مراقبت از زخم باید برای مدتی طبق دستورالعمل های پزشک جراح ادامه داشته باشد.

هزینه جراحی سنتی و لیزر کیست مویی

هزینه درمان کیست مویی با لیزر به عوامل گوناگونی بستگی دارد و در موارد مختلف متفاوت است از همین روی برای تعیین دقیق قیمت این عمل لازم است پزشک آن را تعیین نماید.

اما درمان با لیزر سینوس مویی در مقایسه با انجام عمل جراحی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و طی کردن دوران نقاهت طولانی مدت دارد. در این صورت هزینه لیزر مقرون به صرفه تر از انجام جراحی برای بیماران می باشد. جهت مطالعه کامل هزینه لیزر کیست مویی اینجا کلیک کنید.

برای رزرو نوبت عمل لیزری کیست مویی با کلینیک لیزرشفا تماس بگیرید.