مزایا و معایب جراحی کیست مویی به روش لیزر

ورزش و کیسه مویی
نقش ورزش در درمان کیست مویی
28/05/2019

امروزه بسیاری از مردم دچار کیست مویی می شوند که قطعا نیاز به جراحی دارند که این جراحی به دو روش جراحی با چاقو و جراحی با لیزر صورت میگیرد. حال اینجا به مزایای لیزر کیست مویی و معایب لیزر کیست مویی می پردازیم.

لیزر کیست مویی

فرآیند جراحی لیزر کیست مویی

کیست‌های مویی در مرحله‌ی پیشرفته و مزمن نیاز به عمل جراحی با لیزر دارند. از روش لیزر کیست مویی برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی استفاده می شود. با لیزر میتوان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش درعمل کیست مویی وسیع، کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده می شود. در پایین به مزایای لیزر کیست مویی می پردازیم.

مزایای استفاده از لیزر در عمل کیست مویی

قطعا هر نوع جراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد که لیزر کیست مویی نیز مزایا و معایبی را در خواهد داشت که در ذیل به آن اشاره خواهیم نمود:

• با بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر، خونریزی در حین عمل کیست مویی به کمترین مقدار خود می رسد.
  • لیزر عصب های قطع شده ی برش جراحی را ترمیم میکند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.
  • هنگامی که لیزر به بستر زخم تابانده می شود سبب از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.
  • استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم موثر است.
  • جراحی با لیزر با بی حسی موضعی همراه است و نیازی به چاقو و تیغ جراحی نمی باشد.
  • قطعا درمان با لیزر کیست مویی برای بیمار، جراحی را بسیار ساده و آسان خواهد نمود و مراحل درمان را تسریع کرده و بیمار از روز بعد جراحی می تواند شروع به فعالیت های روزمره خود کند.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  • همچنین درمان کیست مویی با لیزر هزینه ی کمتری نسبت به عمل جراحی سنتی دارد.

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر چه قدر است؟

بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال می تواند به شدت دردناک باشد و موجب ناراحتی شدید در فعالیت های روزانه گردد. درمان کیست مویی با لیزر یک مزیت درمانی می باشد که منجر به درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست های پیلونیدال خواهد شد. این کیست در قسمت بالایی شکاف بین لگن ایجاد می شود و هدف از جراحی از بین بردن کیست، تمیز کردن کامل ناحیه و از بین بردن آبسه کیست مویی می باشد. با این روش درمانی سعی می شود از عود مجدد بیماری جلوگیری شود.

کیست مویی

مطالعات نشان می دهد که درمان کیست مویی با لیزر یک تکنولوژی جدید امیدوار کننده است و میزان موفقیت اولیه این روش درمانی 98.5 درصد گزارش شده است و میزان عود مجدد در بیماران تنها 1.5 درصد گزارش شده است. که این خود یکی از مهمترین مزایای لیزر کیست مویی می باشد.