آیا وجود خون در مدفوع نگران کننده است؟ - کلینیک درمانی لیزر شفا
خون در مدفوع

وجود خون در مدفوع نشانه چیست؟

1-    عنوان اصلی محتوا: وجود خون در مدفوع نشانه چیست؟
2-    خلاصه محتوا وجود خون در مدفوع می تواند نشانه بیماری خاصی در سیستم گوارشی است. به همین دلیل پس از مشاهده خون باید به متخصص گوارش مراجعه نمود. بیماری هایی چون شقاق، بواسیر، سرطان روده و… از بیماریی هستند که مشاهده خون از علائم آنها می باشد. تصحیح سبک زندگی می تواند از بیماری های مرتبط با سیستم گوارشی پیشگیری نماید.

علت خون در مدفوع

مشاهده خون در مدفوع از پشت پرده یک بیماری نهان یا یک مشکل در سیستم گوارشی خبر می دهد. دیدن و  علت خون در مدفوع برای هرکسی ایجاد نگرانی خواهد کرد. این بیماری را باید جدی گرفت و درصدد درمان آن برآید. اما می بایست بررسی نمود که خون در مدفوع نشانه چیست؟

وجود خون در مدفوع نشانه چیست؟

وجود خون نشانه خونریزی در دستگاه گوارش فوقانی می باشد که معمولا رنگ مدفوع تیره می باشد. بیماری هایی که این مجموعه مهم را تهدید می کند می تواند آنال فیشر، پولیپ ها، هموروئید یا بواسیر، التهاب روده،آنژیودیسپلازی، زخم پپتیک، کولیت ایسکمیک، سرطان روده، گاستروانتریت، دیورتیکولیت  ، شوک و ضربه و… باشد. دستگاه گوارش از دهان تا مقعد را در برمی گیرد و اختلال و بیماری در هر قسمت می تواند این علامت را به شما نشان دهد که در صورت مشاهده خون می بایست به پزشک مراجعه نمود تا تشخیص به درستی انجام شود.

تشخیص و درمان خون در مدفوع

ممکن است خونریزی شدید یا متوسط باشد و فرد علائمی مانند درد، استفراغ، سرگیجه، کاهش فشار خون، ضعف و خستگی  را تجربه کند. در این صورت شما با یک بیماری زمینه ای جدی روبرو هستید. برای تشخیص صحیح می بایست به متخصص گوارش مراجعه نمود و پزشک پس از انجام آزمایشات ضروری و تشخیص بیماری   داروهای ضدالتهاب یا آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد و در صورت لزوم جراحی انجام می گیرد.

حون در مدفوع خطرناک است؟

درمان خون در مدفوع با تغییر سبک زندگی

عادات نادرست و سبک اشتباه زندگی می تواند مزاج فرد را دچار اختلال کند و سیستم گوارشی را با مشکل روبرو کند. به همین دلیل برای پیشگیری و درمان خون در مدفوع بهتر است سبک و عادات زندگی را تغییر داد. به عنوان مثال بهتر است:

• فیبر بیشتری در زنجیره غذایی خود قرار دهید.
  • میزان مصرف مایعات را در طول روز افزایش دهید.
  • از نشستن در حمام اجتناب کنید.
  • از خوردن غذاهایی که موجب تحریک علائم بیماری می شود خودداری نمایید.

اگر خونریزی در مقعد دارید بهتر است مطلب خونریزی در مقعد را مطالعه بفرمائید.