مرکز تخصصی درمان بیماری‌های شقاق، بواسیر، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و آبسه مقعدی با لیزر

مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر - دکتر داوود تاجبخش

مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر

5
(1)

در این مطلب می خواهیم به مزایای لیزر شقاق بپردازیم و به سوال درمان شقاق با لیزر بهتر است یا جراحی پاسخ دهیم.

امروزه یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان بیماری شقاق استفاده از عمل جراحی شقاق با لیزر است و بهترین جایگزین عمل‌های جراحی پیچیده و پر عارضه است، اللخصوص برای کسانی که نمی توانند عمل های سنگین جراحی شقاق را تحمل کنند. زیرا بدون ایجاد هیچ گونه عارضه‌ای به درمان این بیماری می‌پردازد.

مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر

مزایای درمان شقاق با لیزر

درمان شقاق با لیزر به صورت درمان قطعی می باشد، در 95% موارد در روش جراحی چه عمل شقاق با تیغ جراحی درمان قاطع است. این فکر و ذهنیت اشتباه که خیلی ها می گویند که چندین بار انجام دادیم اما خوب نشده کاملاً اشتباه است. اگر این کار را یک فرد تجربه دار و کسی که بارها این کار را انجام داده باشد انجام دهد، درمان به درستی و بیماری بدون برگشت خواهد بود.

یک ذهنیت غلط دیگر هم وجود دارد که که می گویند کسی با لیزر عمل نماید دچار بی اختیاری نسبت به گاز یا مدفوع می شود که این هم از یک ذهنیت غلط می باشد.

نداشتن ترس برای بیمار

در عمل جراحی به دلیل اینکه قرار است بدن زیر تیغ جراح برود و شکافته شود ترس های فراوانی را برای بیمار به همراه دارد. اما لیزر این ترس را برای بیماران به وجود نمی آورد.

دوره نقاهت کم

در روش درمان با لیزر پروسه ی درمانی بیمار در کم تر از ۱ ساعت پایان می رسد و بیمار پس از آن بلافاصله مرخص می شود. همچنین می تواند امور روزمره ی خود را آغاز کند . اما در روش عمل جراحی، بیمار برای مدت زمان ۱ الی ۲ روز پس از انجام جراحی باید در بیمارستان بستری گردد.

عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان

عمل لیزر به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و نیازی به بستری شدن ندارد.

عدم نیاز به بیهوشی

برای درمان شقاق با لیزر نیازی به انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار فقط تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد که هیچ گونه عوارضی برای بیمار به همراه ندارد. اما انجام بیهوشی عمومی عوارض متعددی برای بیماران ممکن است به وجود بیاورد.

نیاز به پانسمان

یکی دیگر از مشکلاتی که روش های جراحی با خود به همراه می آورد، نیاز به پانسمان کردن است زیرا بیمار پس از عمل جراحی دچار خونریزی می شود، اما در درمان شقاق با لیزر این مشکل وجود ندارد ولی در موارد خاص با صلاحدید پزشک این کار انجام میگیرد.

کاهش درد

در روش درمان با لیزر بیمار با هیچ گونه دردی روبرو نمی شود زیرا لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند.

خونریزی

در روش درمان با لیزر خونریزی وجود ندارد زیرا لیزر، عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل شقاق را ترمیم می کند.

بی اختیاری در دفع مدفوع و گاز روده

در روش درمان شقاق با لیزر به هیچ عنوان این مشکل به وجود نمی آید و برای عضلات و دریچه ی مقعد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، زیرا لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود. به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود. در صورتی که شخص مبتلا به هموروئید نیز باشد این امکان وجود دارد که شقاق و هموروئید همزمان باهم جراحی شوند.

به حداقل رساندن انتشار سلول‌های سرطانی در طول جراحی

لیزر با تبخیر کردن، سلول ها را از بین می برد. بنابراین شانس کمتری وجود دارد که سلول‌های سرطانی طی جراحی کنده شوند و از طریق سیستم لنفاوی به نقاط دیگر بدن انتشار یابند.

بیشتر بخوانید: عمل شقاق با تیغ جراحی

هزینه

هزینه های درمانی در روش لیزر نسبت به سایر روش های درمان شقاق از جمله انجام عمل جراحی بسیار کم هزینه تر است و به همین دلیل این روش درمانی یک گزینه ی خوب و مناسب برای درمان شقاق محسوب می شود.
<h3″>عدم ابتلا به بیماری های ویروسی و کنترل عفونت

اشعه لیزر در دمای 2000 درجه فارنهایت عمل می‌کند درنتیجه باکتر‌ی‌ها در تماس با لیزر از بین می‌روند و محیط عمل استریل می شود. بنابراین انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز در لیزر درمانی به صفر می رسد.

کاهش تورم

برش بافت بااستفاده از اسکالپل یا قیچی جراحی، سیستم گردش خون و سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه التهاب ایجاد می‌شود. اما لیزر باعث کاهش تورم و در نتیجه راحت‌تر شدن دوران نقاهت خواهد شد.

“از درمان شقاق با لیزر نترسید! لیزر راهی مطمئن و بدون عارضه برای درمان بیماری های مقعدی بالاخص شقاق می‌باشد. خرافاتی که از درمان بیماری ها با لیزر در ذهنتان هست را دور بریزید. با کمترین درد و خون ریزی، بدون بیهوشی، در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان و تنها به کمک لیزر، شقاق خود را همین حالا درمان کنید.”

بیشتر بخوانید: لیزرشقاق

عوارض لیزر شقاق

با وجود مزایای متعدد درمان شقاق با لیزر، گاهی ممکن است شاهد عوارض احتمالی آن نیز باشیم!

عوارض درمان شقاق با لیزر بسته به نوع لیزر دارد به طوری که درمان با لیزر کم توان هیچ آسیبی به بافت اطراف نزده و سوختگی ایجاد نمی‌کند ، در صورتی که درمان با لیزر پرتوان ممکن است بافت اطراف را بسوزاند. اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت پزشکی، احتمال سوختگ ناشی از درمان با لیزر به حداقل خود رسیده است.

علاوه بر آن، بعد از درمان شقاق با لیزر کمی احساس سوزش و خارش در ناحیه مقعد دارید که گاهی ممکن است این علائم در برخی از بیماران 12 تا 18 ماه بعد از درمان حس شود و به عنوان مهم ترین معایب و عوارض درمان با لیزر به شمار ‌برود.

خارش و سوزش مقعد بعد از درمان شقاق با لیزر ناشی از موارد زیر می‌باشد:

  • یبوست
  • خوردن ترشیجات
  • چاقی و اضافه وزن
  • مصرف گوشت قرمز
  • بارداری و زایمان مکرر
  • مصرف کم فیبر و مایعات
  • خوردن غذاهای تند و پر ادویه
  • رژیم های لاغری و غیر استاندارد
  • کم تحرکی و نشستن طولانی مدت
  • مصرف نوشیدنی های الکلی یا کافئین دار
  • مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین
  • مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده و فست فودی

بیشتر بخوانید: درمان شقاق با لیزر

مطالب مرتبط شقاق

لیزر شقاق

جراحی شقاق

شقاق چیست ؟

درمان سریع شقاق

عکس شقاق مقعدی

درمان شقاق در بارداری

–  نقش ورزش در درمان شقاق

_ راه های درمان شقاق مقعدی

پرسش ها و پاسخ های مرتبط به بیماری شقاق

درمان سریع و قطعی بیماری های مقعدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

از راست به چپ به ما امتیاز دهید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

بدون امتیاز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با ما مسیریابی