مرکز تخصصی درمان بیماری‌های شقاق، بواسیر، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و آبسه مقعدی با لیزر

درمان بواسیر به روش رابربند‌(کش پلاستیکی)، مزایا و معایب این روش چیست؟
درمان بواسیر به روش رابربند

درمان بواسیر با رابربند

5
(1)

آیا می‌توان بواسیر را به کمک روش رابربند درمان کرد؟ درمان هموروئید با رابربند چه مزایا و معایبی دارد؟ چه افرادی می‌توانند با استفاده از روش رابربند بیماری بواسیر را درمان کنند؟ و …

بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی است که علائم ناراحت کننده آن افراد را مجاب کرده تا به دنبال راه های مختلفی برای از بین بردن آن باشند. رابربند یکی از روش های پزشکی است که با استفاده از کش های پلاستیکی به از بین بردن توده های بواسیری کمک می‌کند. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا نکات لازم را در خصوص این روش درمانی به شما معرفی کنیم:

درمان بواسیر با رابربند

این تکنیک کم تهاجم و کار آمد بوده و بدون نیاز به استفاده از مواد بیهوشی و به صورت سرپایی، قابل انجام است.

در این روش پزشکان فرد را تحت بی حسی موضعی قرار می‌دهند و سپس با وارد کردن دستگاه مخصوصی به ناحیه رکتوم، پایه های سیاهرگ های ملتهب را با استفاده از کش های پلاستیکی می‌بندند. این کار با هدف قطع جریان خون به رگ های وریدی انجام می‌شود که در نهایت عدم خونرسانی به زوائد بواسیری  رفته رفته سبب کوچک شدن آنها و سپس از بین بردنشان می‌شود.

” To do this procedure, a doctor inserts a viewing scope (anoscope) into the anus. The hemorrhoid is grasped with a small tool. Then a device places a rubber band around the base of the hemorrhoid. The hemorrhoid then shrinks and dies and, in about a week, falls off. “

” برای انجام این روش، پزشک یک دوربین دید (آنوسکوپ) را وارد مقعد می کند. بواسیر را با ابزار کوچکی می گیرند. سپس یک دستگاه یک نوار لاستیکی در اطراف پایه هموروئید قرار می دهد. سپس هموروئید کوچک می شود و می میرد و در عرض یک هفته می افتد. ”

www.healthlinkbc.ca

شرایط لازم برای درمان با رابربند

با وجود اینکه درمان بواسیر با روش رابرند یک روش کم تهاجمی و زود بازده است و نسبت به جراحی سنتی مزایای بیشتری دارد؛ اما با این حال برای همه افراد مناسب نیست و تنها در صورت مبتلا بودن به بواسیر داخلی افراد می‌توانند از این تکنیک، بیماری خود را درمان کنند.

بواسیر داخلی عارضه ای است که ناحیه رکتوم را به علت فشار بالا بر سیاهرگ ها، تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نهایت با متورم شدن رگها توده های بواسیری در این ناحیه از بدن رخ می‌دهد. به دلیل کم بودن عصب های حسی در راست روده پزشکان این امکان را دارند تا برای از بین بردن توده های ایجاد شده از تکنیک رابربند استفاده کنند.

شماره تماس مرکز تخصصی درمان بیماری های مقعدی با لیزر: ۰۲۱۲۲۳۵۹۱۳۵

مزایای درمان بواسیر با رابربند

به طور کلی درمان بواسیر با رابربند موارد زیر را شامل می‌شود:

  • درمان با رابربند کم تهاجمی است.
  • با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود.
  • نیازی به بستری شدن در بیمارستان را ندارد.
  • بدون استفاده از تیغ جراحی و تزریق مواد بیهوشی انجام می‌شود.
  • درد و خونریزی در این روش بسیار کمتر از جراحی هموروئیدوکتومی است.
  • درمان بواسیر با روش رابربند نسبت به حراحی سنتی مقرون به صرفه است.
  • دوران نقاهت آن کوتاه است و فرد می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی به محل کار خود بازگردد و فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

” افراد با انجام تکنیک رابربند می‌توانند بعد از گذشت یک هفته از شر علائم آزار دهنده بواسیر خلاص ‌شوند. ”

بیشتر بخوانید: مزایا لیزر بواسیر نسبت به روش جراحی

خطرات و عوارض درمان بواسیر با رابربند

درمان هموروئید با رابربند به ندرت ممکن است برای فرد رخ دهد اما با این حال می‌توانیم بر ای آن موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

دریافت وقت مشاوره با پزشکان و متخصصان بیمری های مقعدی: ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲

مراقبت های لازم بعد از درمان بواسیر با رابربند

با وجود اینکه درمان با رابربند یک روش کم تهاجمی و سرپایی است نیاز به مراقبت خاصی ندارد اما با این حال بعد از درمان بواسیر لازم است تا برخی نکات مراقبتی را رعایت کنید تا عوارض جانبی آن کاهش یابد و به نتایج مطلوبی از درمان خود دست یابید. این نکات مراقبتی عبارتند از:

  • استراحت کافی
  • پرهیز از نشستن طولانی مدت
  • پرهیز از ایستادن طولانی مدت
  • امتناع از زور زدن حنین اجابت مزاج
  • استفاده از بالشتک های دوناتی برای نشستن
  • شست و شو مقعد با آب گرم پس از اجابت مزاج
  • خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه مقعد بعد از هر بار دفع مدفوع
  • استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر مانند انواع میوه و سبزیجات
  • استفاده از حمام سیتز (نشستن در آب گرم) 2 بار در روز به مدت 10 الی 15 دقیقه
  • نوشیدن فراوان مایعات خصوصا آب (نوشیدن آب برای یک فرد بالغ 6 تا 8 لیوان در روز توصیه می‌شود.)

درمان بو اسیر با رابربند بهتر است یا لیزر درمانی

قطعا تکنیک لیزر درمانی بواسیر نسبت به روش رابربند موثرتر است. با استفاده از روش لیزردرمانی دیگر خبری از معایب روش رابربند مانند ابتلا به عفونت، احساس درد و خونریزی از مقعد نیست و ریسک عود مجدد بیماری بواسیر به حداقل خود می‌رسد.

در صورت مبتلا بودن به بیماری بواسیر می‌توانید با خیال راحت درمان بیماری خود را به دکتر داود تاجبخش بسپارید. ایشان یکی از برجسته ترین متخصصان بیماری های مقعدی است و با سال ها تجربه کار در این زمینه و استفاده از تجهیزات به روز پزشکی، توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد. در صورت تمایل برای نوبت گیری یا مشاوره بیشتر در خصوص بیماری مقعدی که به آن دچار شده اید می‌توانید از طریق شماره های مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول درباره درمان بواسیر به روش رابرند (کش پلاستیکی)

نوعی روش درمانی به نام رابربند این امکان را به افراد می‌دهد تا با بستن کش به دور توده های بواسیر داخلی، جریان خون را به آنها قطع کند و در نهایت سبب از بین رفتن آنها شود.
به طور معمول، هموروئید نواری حداقل به مدت دو روز نمی افتد، اما اگر در کمتر از 48 ساعت متوجه شوید که کش لاستیکی در توالت شناور است، نیازی نیست نگران چیزی شوید. گاهی اوقات نوارهای لاستیکی در کمتر از دو روز جدا می شوند اما همچنان می‌توانند نتایج مطلوب را ایجاد کنند.
معمولا این تکنیک دردناک نیست زیرا در ناحیه رکتوم عصب های حسی ضعیفی وجود دارد.
جراحی هموروئید گران ‌تر از روش رابربند است، علاوه بر آن زمان بهبودی طولانی‌ تری داشته و ریسک عوارض جانبی آن بیشتری است و معمولاً فرد درد بیشتری را احساس می‌کند. برخی از بیماران ممکن است به دلیل درد چند روز پس از عمل در بیمارستان بمانند و به طور کلی، بهبودی ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد.
استفاده از کش های لاستیکی یا انجام تکنیک رابربند یک روش ایمن برای قطع خونرسانی به ناحیه آسیب دده و ا بین بردن آن است. این تکنیک با حداقل درد و خونریزی انجام می‌شود و مشکلی برای بیمار به وجود نمی‌آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

از راست به چپ به ما امتیاز دهید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

بدون امتیاز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با ما مسیریابی