مرکز تخصصی درمان بیماری‌های شقاق، بواسیر، فیستول، کیست مویی، زگیل تناسلی و آبسه مقعدی با لیزر

بهترین و موثرترین راه های درمان شقاق مقعدی (فیشر)
بهترین و موثرترین راه های درمان شقاق

بهترین و موثرترین راه های درمان شقاق

5
(1)

این مطلب در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ بروزرسانی شده است.

درمان شقاق یا فیشر که یکی از بیماری های رایج مقعدی نیز به حساب می آید به روش های مختلفی انجام می‌شود. برخی از این راه ها برای کنترل و پیگیری این بیماری مقعدی هستند و برخی بطور کامل باعث درمان شقاق مقعد خواهند شد.

از جمله روش‌های درمان این بیماری می‌توان به درمان شقاق با لیزر، درمان خانگی شقاق، درمان گیاهی شقاق، درمان با تیغ جراحی و …. اشاره نمود که در ادامه ابتدا توضیح مختصری درباره بیاری شقاق ارائه داده و سپس به هر یک از راه های درمان شقاق خواهیم پرداخت.

اگر شما هم به دنبال مطمئن ترین و بهترین راه درمان شقاق مقدی هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با راه های درمان درد شقاق آشنا کنیم.

هدف از درمان شقاق چیست؟

برای هیچ یک از ما احساس ناراحتی، درد و خونریزی در ناحیه مقعد خوشایند نیست و در صورتیکه دچاد چنین دردی شویم همواره به دنبال یافتن راه درمان آن هستیم.

هدف اصلی پزشکان و متخصصان بیماری‌های مقعدی در تهران از درمان فیشر مقعدی، در ابتدا کاهش درد و ناراحتی است که در اثر زخم شقاق در ناحیه مقعد ایجاد شده است و در مرحله بعد بهبود و درمان خونریزی شقاق مقعدی و پارگی مقعد ناشی از بیماری شقاق است.

چنانچه بیماری شقاق زود تشخیص داده شود و از نوع حاد باشد با انجان توصیه‌های مراقبتی و درمان دارویی از سوی پزشکان متخصص می‌توان آن را براحتی درمان کرد اما در صورتیکه شقاق به مرحله مزمن برسید روند درمان آن به فراتر از ۶ هفته می‌رسد و احتمالا نیلزمند روش های تهاجمی درمان شقاق خواهد شد.

همواره پزشکان و متخصصان بیماری‌های مقعدی توصیه می‌کنند تا بیماران برای درمان شقاق خجالت را کنار گذاشته و بعد از اینکه اولین علائم شقاق را در خود دیدند در بهترین و سریعترین زمان به کلینیک‌های معتبر درمان شقاق در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

برای دریافت نوبت جهت درمان شقاق در سعادت آباد با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ (کلینیک لیزرشفا) تماس بگیرید.

شناخت انواع شقاق جهت درمان

شقاق یا فیشر، ترک و یا زخمی در ناحیه مقعد است که با علائمی مانند درد و خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است.

شقاق حاد:

زمانی است که علائم طی یک ماه اخیر شروع شده باشد و با درد شدید مقعد به خصوص در موقع اجابت مزاج همراه باشد شقاق به صورت حاد است. شقاق حاد را می توان به صورت مراقبتی و سرپایی درمان کرد.

شقاق حاد مقعد که معمولا بیشتر از ۶ هفته طول نمی‌کشد، بسیار رایج است در بیشتر موارد میتوان با درمان های خانگی مثل تغییر عادات غذایی، مصرف فیبر و سبزیجات، تنظیم عادات اجابت مزاج و استفاده از پمادهای بی حس کننده در کاهش ناراحتی، درمان پارگی و جلوگیری از عوارض ناشی از فیشر حاد موثر بود.

شقاق مزمن:

اما زمانی که علائم فیشر طولانی شود و گاهاً علائم تکرار شود، فیشر به صورت مزمن می شود. در این حالت اکثراً یک زائده پوستی نیز در لبه مقعد ایجاد می شود و درمان شقاق مزمن مقعد، معمولا بیشتر از ۶ هفته طول می‌کشد که نیاز به روش جراحی و یا درمان با لیزر دارد.

برای تعیین روش درمان، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا با انتخاب روش مناسب، احتمال عود مجدد بیماری به حداقل برسد.

برای درمان شقاق حاد و شقاق مزمن در غرب تهران با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ (کلینیک لیزرشفا) تماس بگیرید.

بهترین روش درمان شقاق چیست؟

شقاق مقعدی را بسته به نوع آن میتوان با روش‌های زیر درمان کرد اما باید درنظر داشت دانستن منشا و علت شقاق می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب بهترین روش درمان شقاق و جوش خوردن زخم شقاق داشته باشد.
اینفوگرافیک بهترین و موثرترین راه های درمان شقاق

درمان خانگی شقاق مقعد

درمان شقاق در خانه بیشتر جنبه مراقبتی و حمایتی به جهت کاهش درد و جلوگیری از عود این بیماری را دارد. اما لازم به ذکر است درمان خانگی در مراحل اولیه‌ی ایجاد بیماری که شقاق یا فیشر مقعد حاد می‌باشد در درمان شقاق موثر است و در مراحل پیشرفته تر می تواند به افزایش سرعت روند درمان و کاهش درد ناشی از زخم شقاق کمک کند.

این اقدامات خانگی شامل موارد زیر می‌شود:

  • غذا را با آرامش بجوید.
  • روزانه آب کافی بنوشید.
  • از نگه‌داشتن مدفوع و به تأخیر انداختن اجابت مزاج پرهیز کنید.
  • فعالیت بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت پرهیز کنید.
  • استفاده از وازلین بر روی خروجی مقعد اجابت مزاج را تسهیل می‌کند.
  • عدم استفاده از مواد شوینده‌ی شیمیایی محرک پوست مانند صابون‌های معطر.
  • شست‌وشوی مقعد بعد از هر بار اجابت مزاج تا ناحیه‌ی مقعد همیشه تمیز بماند.
  • غذای پر فیبر، نان سبوس‌دار، میوه جات و سبزیجات از قبیل کاهو، آلو، گلابی و انجیر مصرف کنید.
  • استفاده‌ی موضعی از ژل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، روغن زیتون و یا سرکه سیب بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده‌ی مقعد به بهبود آن کمک می کند.
  • نشستن در آب گرم،‌ درد شقاق را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خونرسانی و شل شدن عضله اسفنکتر مقعد شده و به بهبود آن کمک می‌کند.
  • از نشستن طولانی در دستشویی موقع اجابت مزاج جلوگیری کنید و به هنگام اجابت مزاج، فشار بیش از اندازه وارد نیاورید. در صورت لزوم، از داروهای شل‌ کننده مدفوع یا مسهل‌ها استفاده نمایید.

درمان خانگی شقاق مقعد

کسب اطلاعات بیشتر: درمان سریع و قطعی شقاق مقعدی حتی در خانه

درمان دارویی شقاق

شاید برایتان سوال باشد داروی شقاق یا فیشر چیست؟ درمان فیشر با دارو چگونه انجام می‌شود؟ راه درمان شقاق چیست؟ لازم به ذکر است علاوه بر رعایت رژیم و تغذیه‌ مناسب و ترک عادات غلط رفتاری، مصرف دارو برای درمان شقاق یا فیشر مقعد اولین خط درمان آن خواهند بود و میتوان برای کاهش فشار داخل مقعد و سریعتر جوش خوردن زخم شقاق از آن استفاده کرد.
اغلب دارو شقاق که برای درمان این بیماری به کسانیکه دچار آن هستند تجویز می‌شود عبارت است از:

  • دارو هایی مثل استامینوفن یا بیحس کننده های موضعی برای درد خفیف
  • پماد زینک اکسید یا وازلین برای ناحیه زخم شده برای جلوگیری از احساس سوزش
  • کرم موضعی بی‌حس‌کننده لیدوکائین هیدروکلراید برای کاهش درد
  • داروهای فشار خون مثل نیفدیپین یا کاردیزم برای آرام کردن اسفنکترهای مقعدی
  • پماد نیتوگلیسرینی یا رکتیو برای افزایش گردش خون‌، بهبود سریع زخم و کمک به آرام کردن عضلات اطراف مقعد
  • پماد گیلسیرین تری نیترات برای افزایش جریان خون در رگهای ناحیه ی مقعد و شل شدن عضلات دریچه ی آن
  • استفاده از داروهای ملین که در شکل انواع شربت، پودر، قرص، شربت و کپسول وجود دارد.
  • پسیلیوم و سلولز که حاوی فیبر فراوان هستند و با جذب آب باعث نرم کردن مدفوع می شوند.

بیماران گرامی که دچار شقاق مقعدی (زخم در ناحیه مقعد شده اید، لطفا توجه داشته باشید که تمامی این داروها باید تحت نظارت و با تجویز پزشک با توجه به نوع شقاق اینکه از نوع شقاق حاد و یا شقاق مزمن می‌باشد مصرف شوند. استفاده خودسر و بدون نظارت پزشک متخصص این داروها می تواند علاوه بر آنکه تاثیری در روند درمان شقاق نداشته، باعث عود آن نیز شود و فرصت طلایی درمان را زمانیکه هنوز شقاق به مرحله مزمن نرسیده است از شما بگیرد.

برای تعیین وقت مشاوره جهت درمان شقاق حاد و شقاق مزمن با دارو با کلینیک لیزر شفا تماس بگیرید.

درمان شقاق با تزریق بوتاکس

اگر برای درمان شقاق درمان‌های موضعی کارگشا نبود، میتوان از تریق بوتاکس برای بهبود بیماری شقاق استفاده کرد.
این ماده که شامل سمی به نام بوتولینوم است، مستقیما درون عضله ی اسفنکتر تزریق می شود و عضلات مقعد به صورت موقتی فلج می شوند، که باعث بی‌حس کردن عضلات اطراف مقعد، کاهش درد، بهبود اسپاسم‌ و گرفتگی عضلانی می شود. درنتیجه بیمار هنگام اجابت مزاج دیگر دردی به همراه نخواهد داشت و فشاری به انتهای روده وارد نمی شود و باعث درمان زخم شقاق ایجاد شده در ناحیه مقعد می‌شود.
بوتاکس یک روش موقت برای درمان شقاق یا فیشر است که بین ۳ تا ۶ ماه اثر می‌کند و ممکن است بیمار پس از این مدت مجدد دچار این بیماری شود. درنتیجه بیمار باید برای درمان دائمی درد شقاق آن به پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی مراجعه کند.

جهت مشاوره و انتخاب بهترین روش درمان شقاق مقعدی یا فیشر در غرب تهران با کلینیک لیزر شفا تماس بگیرید.

درمان شقاق با لیزر

لیزر شقاق مدرنترین روش برای درمان ترک مقعدی (فیشر مقعدی) و همچنین جایگزین مناسبی برای روش‌های دیگر می‌باشد. لیزر روشی ساده، امن و مؤثر برای درمان شقاق (فیشر) است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی در یک مرکز درمانی مطمئن بصورت سرپایی بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان با حداقل عوارض ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: عمل لیزر شقاق در غرب تهران

لیزر شقاق برای هر دو نوع شقاق حاد و مزمن قابل استفاده است. برای شقاق حاد از لیزرهای با توان پایین و برای درمان شقاق پیشرفته یا مزمن از لیزرهای با توان بالا استفاده می شود. روش دیدن محل شکاف توسط یک وسیله به نام اسپکولوم انجام می شود که درون مقعد قرار می‌دهند و آن را باز و تنظیم می‌کنند و بدون تحریک محل ترک مقعد، با استفاده از اشعه‌ی لیزر ناحیه‌ی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند.

برای اطلاع از مزایای درمان فیشر مقعدی با لیزر پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به لیزر شقاق را مطالعه کنید.

برای دریافت نوبت جهت درمان شقاق با لیزر با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ (کلینیک لیزرشفا) تماس بگیرید.

درمان شقاق با جراحی

اگر شقاق مقعد با سایر روش‌ها درمان ‌نشود یا درد و علائم بیماری‌ شدید باشد، پزشک ممکن است عمل جراحی را توصیه کند. تجویز جراحی شقاق توسط پزشک به سوابق بیمار و علت ایجاد کننده شقاق مقعد در فرد بستگی دارد.

  • روش های جراحی شقاق مقعد عبارتند از:
  • جراحی شقاق به روش اتساع یا دیلاتاسیون دریچه‌ی مقعد
  • جراحی شقاق به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد
  • جراحی شقاق به روش فیشرکتومی

تمامی این روش ها با بی حسی موضعی، بدون درد وخون ریزی صورت میگیرد و بیمار پس از معالجه نیازی به بستری شدن ندارد واین کار به صورت سرپایی در بیمارستان انجام می‌شود. اکثر بیماران میتوانند کار و فعالیت های روزانه خود را بدون اینکه مشکلی برایشان پیش آید انجام دهند. البته التیام بعد از عمل چند روزی طول میکشد ولی به هرحال درد ناشی از جراحی معمولا خفیف و ملایم است و از درد خود شقاق مقعد بسیار کم‌تر است.

کسب اطلاعات بیشتر: درمان شقاق مقعدی با جراحی

درمان گیاهی شقاق

درمان های گیاهی یکی از روش هایی است که می‌توان به عنوان درمان خانگی و بهبود زخم شقاق در نظر گرفت. طبق تحقیقات انجام شده درمان های گیاهی و سنتی باید طی ۷ روز تاثیرات مثبت خود را بر جا بگذارد و اگر اینطور بود به همین روش تا ۴ هفته آتی ادامه دهید تا به بهبودی کامل برسید.

  • استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان شقاق

اگر بخواهیم یکی از موثرترین درمان های گیاهی برای شقاق را معرفی کنیم بی شک ژل آلوئه ورا یکی از بهترین روش های درمانی شقاق است و می‌تواند تاثیرات خوبی را در بهبودی وضعیتتان بر جای بگذارد. گیاه آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی می‌تواند پوست اطراف مقعد را نرم کند و زخم های ایجاد شده را ترمیم کند. برای این کار کافی است قسمتی از برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را به صورت موضعی در ناحیه مقعد استفاده کنید.

*البته بهتر است قبل از استعمال ژل آلوئه ورا قسمتی از آن را بر روی پوست بازو قرار دهید و تست حساسیت انجام دهید؛ اگر علائمی مانند سوزش، خارش، التهاب و قرمزی را مشاهده نکردید می‌توانید برای درمان شقاق از این روش استفاده کنید.

  • روغن نارگیل برای درمان شقاق

روغن نارگیل به خواص ضد عفونی کننده و ترمیم کننده‌اش معروف است، بنابراین می‌تواند زخم های شقاق مقعدی را از این طریق التیام بخشد و به بهبودی شما کمک کند. برای بهرمندی از خواص معجزه آسا روغن نارگیل می‌توانید آن را 2 الی 3 مرتبه در روز بر روی ناحیه مقعد استعمال کنید.

جهت دریافت مشاوره بهترین روش درمان شقاق با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ (کلینیک لیزرشفا) تماس بگیرید.

  • سرکه سیب برای درمان شقاق

در طب سنتی می‎توان برای درمان شقاق از سرکه سیب کمک گرفت. این مایع با داشتن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان یبوست و بهبودی شقاق در نظر گرفته می‌شود. برای این کار کافی است روزانه یک یا دو مرتبه سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و آن را میل کنید. این کار عملکرد روده ها را بهبود می‌بخشد و با جلوگیری از ابتلا به یبوست به شما کمک می‌کند تا هنگام دفع مدفوع فشار زیادی به روده ها و زخم های مقعدیتان وارد نشود.

  • روغن زیتون برای درمان شقاق

همه ما از فواید و خواص بی نظیر روغن زیتون در درمان یبوست و تاثیرات فوق العاده آن در بهبود عملکرد روده ها آگاه هستیم. اگر به دنبال راهی برای درمان شقاق می‌گردید مصرف این روغن گیاهی می‌تواند برایتان بسیار موثر باشد. شما می‌توانید روزانه روغن زیتون را در وعده های غذایی مصرف کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید چند مرتبه در روز مخلوط حرارت دیده روغن زیتون و عسل را بعد از خنک شدن، بر روی زخم های مقعدی قرار دهید تا کاملا بهبود پیدا کنید.

  • مصرف تخم کتان برای درمان شقاق

همانطور که باهرها اشاره شده است یکی از دلایل ایجاد شقاق مقعدی یبوست است. مصرف تخم کتان تاثیر بسزایی در درمان یبوست خواهد داشت و باعث بهبود و التیام زخم شقاق خواهد داشت.

بهتر است تخم کتان را هر صبح چند قاشق در آب حل کرده و میل کنید. این کار باعث کاهش فشار وارده به عضلات هنگام اجابت مجاز شده و در نهایت می‌تواند باعث درمان فیشر شود.

  • صابون گیاه مر و کندر برای تمیز نگه داشتن زخم مقعد

یکی از مهمترین عوامل برای درمان شقاق، حفظ نظافت و تمیز نگه داشتن ناحیه زخم شقاق می‌باشد. برای تمیز کردن ناحیه زخم باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که زخم را نسوزاند و باعث درد بیشتر در ناحیه مقعد نشود.

استفاده از صابون گیاه مر و کندر یکی از راه های درمان گیاهی شقاق است که باعث می شود از بوجود آمدن عفونت در ناحیه شقاق جلوگیری شود.

رژیم غذایی مناسب بیماری شقاق

رژیم غذایی مناسب میتواند در مراحل اولیه بیماری موثر باشد و باعث شود زخم شقاق سریعتر جوش بخورد و در ادامه از عود آن جلوگیری کند.

مصرف غذاهای پر فیبر

فیبر برای داشتن یک دستگاه گوارش سالم لازم و ضروری است . مصرف غذاهای حاوی فیبر تاثیر بسیار زیادی در حرکات منظم روده ها و جلوگیری از ایجاد یبوست دارد. درنتیجه برای داشتن یک دستگاه گوارش سالم، فیبر لازم و ضروری است. برخی از مواد غذایی حاوی منابع غنی از فیبر عبارتند از:

  1. حبوبات
  2. آجیل و دانه ها
  3. آب میوه های خام
  4. آب گوجه فرنگی و آلو
  5. میوه های خانواده مرکبات
  6. سبوس جو، سبوس گندم
  7. لوبیا، نخود فرنگی و عدس
  8. میوه جات و سبزیجات (کاهو، آلو، گلابی و انجیر)
  9. دانه های کامل (از جمله نان، غلات، پاستا، پاپ کورن، بلغور جو دوسر و برنج قهوه ای)
  10. برای داشتن بدنی سالم هروز قبل از خواب شیر گرم بنوشید. زیرا برای تنظیم حرکات روده بسیار مفید می باشد.
  11. نوشیدن ۸ الی ۹ لیوان آب در روز به درمان و جلوگیری یبوست کمک میکند. درنتیجه این روش درمانی از کلیدی ترین روش های درمان خانگی شقاق به حساب می آید.

مصرف غذاهای پر فیبر درمان شقاق

بیشتر بخوانید: درمان سریع و قطعی شقاق

غذاهای ممنوع برای بیماری شقاق

اگر مبتلا به بیماری شقاق هستید باید از خوردن غذاهای خاصی اجتناب کنید.

آرد و شکر سفید

آرد سفید و شکر نباید در یک رژیم غذایی فیشر در نظر گرفته شود و این شامل مواردی نظیر شیرینی یا کیک بیسکویت، نگهدارنده ها، پنیر و برنج حاوی قند و یا آرد سفید می باشد. اگر شما شکر زیاد بخورید بدن شما مقدار زیادی از ویتامین B را مصرف می کند.

غذاهای تند

برخی تحقیقات نشان می دهد که غذاهای تند می توانند درد و خارش را بدتر کنند. بنابراین غذاهای تند را نخورید.

اسنک چربی بالا

تنقلات با چربی بالا شامل دونات، چیپس سیب زمینی، محصولات پنیر (از جمله پیتزا)، غذاهای سرخ شده و گوشت marbled می باشد. این ها می تواند منجر به یبوست، بدتر شدن شکاف مقعدی و درد گردد.

غذاهای فرآوری شده

از غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای بسته بندی شده و وعده های یخ زده باید اجتناب کرد، زیرا باعث یبوست می شود.

درمان خانگی شقاق

راه های درمان خونریزی شقاق مقعدی

راه های زیادی برای درمان خونریزی شقاق مقعد وجود دارد اما باید در وهله اول علت آن مشخص شود و بعد به دنبال درمان متناسب با آن باشید به طوری که برخی از عوامل مانند زخم‌های مقعدی که موجب خونریزی مقعد شده است را می‌توان در قدم اول با مراقبت‌های خانگی درمان کرد در حالی اگر مشکل اساسی تر باشد باید فورا درمان های پزشکی را آغاز کنید. اما به طور کلی رعایت برخی نکات به روند بهبودی شما کمک می‌کند از جمله:

  • ورزش کنید و فعالیت روزانه داشته باشید.
  • روزانه مایعات فراوان بنوشید (8 تا 10 لیوان آب در روز)
  • از خشک کردن ناحیه مقعد با دستمال های زبر و خشک پرهیز کنید.
  • از مصرف مداوم غذاهای تند، سرخ شده، چرب، فرآوری شده و فست فودها خودداری کنید.
  • خوراکی های حاوی فیبر مانند انواع سبزیجات و انواع میوه ها را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
  • از عوامل و محیط های استرس زا دوری کنید زیرا در غیر این صورت دچار اسپاسم های روده و نهایتا اختلال در حرکات روده می‌شوید.

شما می‌توانید برای بهره مندی از خدمات کلینیک لیزر شفا، با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو اینترنتی، نوبت درمان و معاینه خود را تعیین کنید.

مطالب مرتبط شقاق

لیزر شقاق

جراحی شقاق

شقاق چیست ؟

درمان سریع و قطعی شقاق

عکس شقاق مقعدی

درمان شقاق در بارداری

–  نقش ورزش در درمان شقاق

مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر

پرسش ها و پاسخ های مرتبط به بیماری شقاق

درمان سریع و قطعی بیماری های مقعدی

سوالات متداول درباره درمان شقاق مقعد

1- نوشیدن آب 2- روغن زیتون 3- مصرف شیر 4- مصرف غذاهای پر فیبر
1- جراحی شقاق به روش اتساع یا دیلاتاسیون دریچه‌ی مقعد 2- جراحی شقاق به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد 3- جراحی شقاق به روش فیشرکتومی
کرم هیدروکورتیزون موضعی می‌تواند گزینه خوبی برای زخم های پوستی که دارای لکه های قرمز یا خارش هستند باشد. این نوع کرم ها حاوی کورتیکواستروئیدها هستند که باعث کاهش تحریک و تورم می‌شود.
وازلین یا ژل نفتی برای کاهش درد شقاق مفید است زیرا به روان شدن ناحیه مقعدی کمک می‌کند.
درمان های موضعی ضد میکروبی با مترونیدازول به را می‌توان به عنوان درمان های همراه در نظر گرفت که یک عمل موثر و ایمن است و کاهش درد و افزایش سرعت بهبودی کمک می‌کند.
برای کاهش درد شقاق می‎توانید روزانه از حمام سیتز (حمام نمک) استفاده کنید که برای این کار تنها کافی است در یک وان آب گرم به مدت 10 الی 15 دقیقه بنشینید.
برای درمان و جوش خوردن زخم مقعد بهترین کارها عبارت است از: استفاده از آب گرم، استفاده از کرم ضد التهاب، تغییر رژیم غذایی، مصرف داروهای مسکن و اگر با این کارها زخم جوش نخورد در نهایت بهترین کار مراجه به پزشک است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

از راست به چپ به ما امتیاز دهید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

بدون امتیاز

6 در مورد “بهترین و موثرترین راه های درمان شقاق”

  1. سلام وقتتون بخیر
    برای منی که شاغل هستم و هرروز باید برم سرکار کدوم روش عوارض کمتری دارد؟

    1. Avatar photo
      پزشک کلینیک

      سلام. قطعا عمل با ليزر عوارض كمترى دارد و باعث می‌شود سریع تر خوب شوید و به سرکار برگردید.

  2. سلام وقت بخیر
    من متوجه شدم که شقاق گرقتم و از همون موقع شروع به درمان های خانگی کردم. درمان هاخنگی موثر هستند؟ یا درمان های دیگری رو شروع کنم؟

    1. Avatar photo
      پزشک کلینیک

      سلام. اگر بعد از دو هفته بهبود پيدا نكرديد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا سریعاً درمان شوید.

  3. سلام
    مرسی از مقاله خوبتون میخواستم بدونم برای کسایی که شقاق گرفتند هم میشه با خوردن خوراکی های فیبر دار درمان شقاق رو انجام داد؟ یا با خوردن این موارد فقط میشه پیشگیری کرد؟

    1. Avatar photo
      دکتر داود تاجبخش

      سلام. بله اما به شرطی که شقاق حاد نشده باشد و در همان مراحل اولیه بیماری باشد، قابل درمان با تغذیه خواهد بود. در غیر اینصورت بایستی توسط پزشک معاینه شوید و در صورت نیاز جراحی شوید. برای مشاوره رایگان از طریق تلگرام و یا واتسپ به شماره ٠٩٣٧١٣٠٩٣٧٦ پیام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با ما مسیریابی