بهترین درمان قطعی بیماری زگیل تناسلی با جراحی لیزر توسط متخصصین خانم و آقا

درمان قطعی زگیل تناسلی در مردان و زنان با لیزر

درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

این محتوا در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ بروزرسانی شده است.

لیزر زگیل تناسلی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های نوینی است که امروزه در بسیاری از کلینیک‌های درمان بیماری‌های مقعدی برای از بین بردن این زوائد مورد استفاده قرار می‌گیرد. زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های جنسی شایعی است که زگیل‌هایی گوشتی را در اطراف آلت تناسلی و یا مقعد در زنان و مردان به وجود می‌آرود.

زگیل تناسلی اغلب در سنینی رواج پیدا می‌‌کند که فعالیت جنسی مردان و زنان به شدت بالا می‌رود و ریسک ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV افزایش می‌یابد. ویروس زگیل تناسلی هیچ گاه درمان نمی‌شود. اما به کمک لیزر زگیل تناسلی درمان این اضافات گوشتی امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه قصد داریم تا بیشتر با لیزر زگیل تناسلی و عملکرد آن بیشتر آشنا شویم.

نکاتی در مورد زگیل تناسلی

این بیماری در صورت عدم درمان از طریق تماس پوستی از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود.

۹۰ درصد از بیمارانی که به ویروس آلوده می شوند هیچ علامت پوستی نداشته اند ولی می توانند باعث ابتلای فرد سالم شوند.

شایعترین علامت پوستی آن بصورت بروز زگیل های تکی یا متعدد در اطراف نواحی تناسلی و یا ناحیه مقعد می باشد (زگیل تناسلی) که در صورت عدم درمان به سرعت تعداد زگیل ها افزایش می یابد به همین خاطر به محض مشاهده ضایعه زگیلی در این مناطق باید به پزشک مراجعه شود.

درمان و جراحی با لیزر زگیل های تناسلی

درمان و جراحی با لیزر زگیل‌های تناسلی معمولاً برای جلوگیری از ازدیاد و گسترش این بیماری اتفاق می‌افتد. لیزر می تواند نقش تعیین کننده ای را برای درمان زگیل های تناسلی ایفا نماید. با اینکه روش‌های متعددی برای از بین بردن زگیل‌ها تناسلی وجود دارد اما در این میان، اثر لیزر زگیل تناسلی نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر بوده و راهی سریع و مطمئن به شمار می‌رود.

همچنین مواردی که در ادامه ذکر شده‌اند از مزایای فوق‌العاده درمان زگیل تناسلی با لیزر به شمار می‌روند:

• مدت زمان کوتاه جراحی
  • عدم به جا ماندن زخم و اسکار جراحی
  • حداقل میزان درد و خونریزی در روش لیزر
  • دوران نقاهت کوتاه مدت (حداکثر یک روز)
  • به حداقل رساندن ریسک عود مجدد بیماری
  • عدم انتقال عفونت‌های خطرناکی نظیر هپاتیت
  • داشتن تغذیه معمولی و عمل دفع عادی بعد از جراحی
  • جلوگیری از گسترش بیماری و انتقال آن از فردی به فرد دیگر
  • جراحی فوری و سرپایی بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان
  • عدم نیاز به بیهوشی و اجرای جراحی لیزر زگیل تناسلی تحت بی حسی موضعی

برای تعیین وقت جهت لیزر زگیل تناسلی در تهران با شمراه ۰۲۱۲۲۳۵۹۱۳۵ تماس بگیرید و یا از طریق فرم رزرو نوبت اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: واکسن گارداسیل چیست؟ + واکسن گارداسیل چه کاربردی دارد؟

آیا لیزر زگیل تناسلی کل ویروس را از بدن از بین برده و نوعی درمان قطعی خواهد بود؟

ویروس اچ پی وی (HPV) یا همان پاپیلومای انسانی زمانی که وارد بدن شود و فرد را آلوده کند، دیگر تحت هیچ شرایطی از بدن خارج نشده و درمان نمی‌شود. همچنین هر زمان که ايمنی يا مقاومت بدن كاهش باید مجددا ويروس فعال مي‌شود. در چنین شرایطی با مصرف داروى ضد ويروس و یا از بين بردن زگیل‌هاى حاوى ويروس، به قوى شدن بدن و سركوب ویروس کمک شایانی می‌شود.

در واقع لیزر زگیل تناسلی راهی برای به حداقل رساندن انتقال ویروس این بیماری از فردی به فرد دیگر است. از آنجایی که این زگیل‌ها می‌تواند از طریق تماس پوست فرد الوده با فرد سالم منتقل شود و ما اکثراً این مورد را در زوج‌هایی ميبينيم كه وقتى يكى از آنها گرفتار می‌شود، ديگرى هم از طريق تماس پوست با پوست به زگیل و ویروس این بیماری مبتلا می‌شود. برداشتن زگیل حاوی ویروس توسط لیزرهای پرتوان کربن دی اکسید در بهترین کلینیک‌های لیزر بیماری‌های مقعدی در تهران، کمک می‌کند تا از انتشار آن به دیگران و همچنین مانع از گسترش بیماری به سایر نواحی بدن شود.

بنابراین لیزر زگیل تناسلی را درمانی قطعی برای تنها زگیل‌های به وجود آمده از طریق این ویروس می‌توان دانست. اما درمانی قطعی برای از بین بردن ویروس‌ HPV نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:‌ راه‌های یانتقال زگیل تناسلی چیست؟

مراقبت های بعد از عمل جراحی لیزر زگیل تناسلی

• پس از لیزر زگیل تناسلی و درمان آن، از هرگونه فعالیت و رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • بعد از پایان مصرف پمادهای آنتی بیوتیک، از پمادهای ترمیم کننده بافت برای بهبود محل جراحی شده استفاده کنید.
  • در روزهای ابتدایی بعد از عمل زگیل تناسلی با لیزر، محل جراحی را خشک و تمیز نگه دارید تا رطوبت آن باعث بروز عفونت نشود.
  • حتما پس از عمل لیزر زگیل تناسلی وبرای جلوگیری از چرک کردن محل جراحی، از پمادها و داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

اینفوگرافیک درمان زگیل تناسلی با لیزر

• مدت زمان کوتاه جراحی.
  • حداقل بودن درد و خونریزی در روش لیزر.
  • اثری از اسکار بزرگ و محل زخم بزرگ نیست.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است در عمل با لیزر وجود ندارد.
  • نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون) ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است.
  • درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیار کمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  • عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص و می تواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای ۲۴ ساعت و سپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  • نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته و متعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل می توانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته و درد زیادی بعد از عمل ندارد.

چه دکتر و پزشکی برای درمان زگیل تناسلی با روش لیزر مناسب است؟

پزشکان و متخصصان متنوعی از توانایی درمان زگیل تناسلی با لیزر بهره مند هستند. با این حال روش جراحی بیمار بعد از معاینه پزشک تعیین شده و بهترین گزینه‌ای که می‌توانید به عنوان دکتر جهت لیزر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح عمومی است. متخصصین جراحی عمومی با توجه به تجربه و سابقه بالا می توانند درمان انواع زگیل های تناسلی (کوچک و بزرگ) را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

از دیگر انتخاب ها برای درمان زگیل تناسلی با توجه به دکتر و پزشک متخصص، می توان به مراجعه به یک متخصص پوست جهت عمل لیزر زگیل تناسلی اشاره کرد. اما باید در نظر داشت که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود. همچنین لازم به ذکر است که دکتر متخصص پوست برای درمان بیماری های که حساسیت بالایی ندارند (همچون درمان زائده های خارجی) می تواند گزینه مناسبی باشد.

درمان زگیل تناسلی در کلینیک لیزر شفا

کلینیک لیزر شفا با بیش از 17 سال سابقه و تجربه درمان و جراحی انواع بیماری‌های مقعدی در زنان و مردان، به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی در درمان بیماری‌های نشیمنگاهی شناخته می‌شود. کادر پزشکی این مجموعه متشکل از پزشکان آقا و خانم ماهر و با تجربه‌ای است که با استفاده از بهترین امکانات و به روزترین تکنولوژی‌ها، سلامتی را به بیماران هدیه می‌‌دهند.

شما می‌توانید برای درمان زگیل تناسلی خودتان با لیزر در کمترین زمان ممکن و توسط پزشکان و جراحانی با سابقه و حرفه‌ای، همین حالا با کلینیک لیزر شفا تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت نوبت جهت درمان زگیل تناسلی در تهران با شماره ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ تماس بگیرید.