روش های درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با جراحی
مقایسه جراحی باز با لیزر کیست مویی
29/05/2019

روش های درمان کیست مویی متفاوت می باشد که نوع رایج آن جراحی می باشد. حال بیشتر به انواع آن ها می پردازیم.

شایع ترین محل کیست مویی قسمت تحتانی ستون فقرات در ناحیه ساکروم می باشد که بیماران معمولا با شکایت ترشح یا درد در این ناحیه به پزشک مراجعه می کنند. بیماری کیست مویی ، با نام سینوس پیلونیدال، حفره ای است که داخل آن موادی شامل چربی ، کلافه های مو ، کثیفی و مواد زائد جمع می شود.

روش‌های متعددی برای درمان کیست مویی وجود دارد. استفاده از این روش‌ها با توجه به محل کیست مویی، اندازه کیست مویی، میزان گسترش عفونت و سایر موارد انتخاب می‌شود. توصیه می‌شود که با مراجعه به پزشک برای انتخاب بهترین راه درمان تصمیم گرفته شود.

انواع روش های درمان کیست مویی

روش های درمان کیست مویی عبارتند از:

درمان قطعی و دائمی کیست مویی فقط به وسیله‌ی انجام عمل جراحی که به  2روش باز و بسته انجام می شود امکان‌پذیر است، اما در مواقع بروز کیست‌های مویی خفیف و عفونی می‌توان با انجام انواع درمان‌های خانگی در کوتاه مدت از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری کرد.

درمان دارویی فقط به تسکین کیست مویی کمک میکند و باعث بهبود کامل آن نمیشود. هرچند پیشرفت علم توانسته چند روش کم‌تهاجمی را بر سر راه پزشکان و بیماران قرار دهد اما این روش‌ها هنوز نتوانسته‌اند به قدری مؤثر واقع شوند که جای درمان قطعی آن یعنی جراحی را بگیرند. امکان موفقیت سایر روش‌های درمانی برای درمان و از بین بردن کیست مویی در حال حاضر بسیار پایین است و فقط روش درمان کیست مویی با لیزر برای موارد خاصی به عنوان جایگزین انجام عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.