درد کیست مویی

29/05/2019
عفونت کیست مویی
03/06/2019

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در آغاز ممکن است هیچ درد و علائمی نداشته باشد. این احتمال وجود دارد که شما از وجود این کیست در بدن خود آگاه نباشید و در حمام هنگام شستشوی بدن، یک گوی بدون درد را در بالای شکاف باسن حس کنید. مجموعا، در بیشتر موارد، علائم و درد کیست مویی می‌توانند یکی از دو حالت “خفیف” یا “مزمن” باشند.

علائم خفیف (درد شدید) کیست مویی

درد مقطعی یکی از اصلی‌ترین علائم کیست مویی خفیف است. شاید طی چند روز با باد کردن و تشدید درد در محل کیست مواجه شوید. از طرفی چرک و عفونت نیز در پوست محل کیست سر باز ‌کند. این درد‌ها کوتاه هستند، اما می‌توانند بسیار عذاب آور باشند.

اگر دارای علائم خفیف هستید

اگر کیست مویی عفونت کرده باشد، مقداری آنتی بیوتیک برای شما تجویز می‌شود. مسکن‌هایی که پزشکتان تجویز میکند می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. پس از این موارد باید بدانید به علت وجود عفونت و درد زیاد باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنید و با عمل جراحی کیست مویی را خارج کرده و از شر عفونت بدن خلاص شوید.

علائم مزمن (درد کمتر) کیست مویی

شخصی که کیست مویی مزمن دارد درد زیادی احساس نمی‌کند. مجرای سینوسی مقداری چرک از خود خارج می‌کند و به بافت‌های اطراف به خصوص سطح پوست انتقال می‌دهد. با خروج چرک از کیست، فشار وارده بر آن کاهش پیدا می‌کند و درد کم تری احساس می‌شود.

اگر دارای علائم مزمن هستید

در بیشتر موارد عمل جراحی برای اتمام درد کیست مویی فرد توصیه می‌شود. عمل‌های متنوعی برای درمان این نوع کیست وجود دارند. پزشک متخصص، شما را از نکات و توضیحات مربوط به هر کدام آگاه خواهد کرد.

اگر درد و علائمی پیدا نیست

اگر نشانه‌های گفته شده در محل کیست مویی مشاهه نشد، توصیه می‌شود مو‌های شکاف باسن را به صورت مرتب اصلاح کنید و تا جایی که می‌توانید بهداشت باسن را رعایت کنید. همچنین از نشستن های طولانی و کم تحرکی پرهیز کنید.