رابطه فیستول مقعدی با خونریزی مقعد | لیزر شفا
درمان خونریزی فیستول مقعدی

فیستول مقعد و خونریزی

معمولا از نشانه های فیستول خونریزی نمی باشد و علائم آن متفاوت می باشد و اینکه فیستول مقعدی معمولاً بدنبال یک آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود می آید که معمولاً آبسه نیاز به تخلیه اورژانس با لیزر یا جراحی با تیغ جراحی داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فیستول می گردد. علامت اصلی آن ترشح چرکی طولانی مدت از یک سوراخ و گاهی چند سوراخ از اطراف مخرج می باشد.

جهت مطالعه مطلب درمان سریع فیستول، درمان با لیزر فیستول کلیک کنید.

فیستول و آبسه مقعد

کدام روش درمانی فیستول خونریزی کمتری دارد؟

در روش درمان با لیزر هیچ گونه درد و خونریزی احساس نمی شود و احتمال آن بسیار پایین می باشد، زیرا با ترمیم عصب های آسیب دیده و سوزاندن مویرگ ها و عروق خونی ناحیه ی آسیب دیده ی فیستول، درد و خونریزی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می کند. اما در جراحی باز فیستول بیمار پس از به هوش آمدن درد بسیار زیادی را در ناحیه ی عمل احساس می کند. همچنین خونریزی تا مدت ها پس از انجام عمل جراحی وجود دارد.

در روش درمانی با لیزر از بی حسی موضعی استفاده می شود. در صورتی که بیمار مشکلات عمومی نداشته باشد، می تواند بلافاصله پس از درمان، از بیمارستان مرخص شود. دوره نقاهت، درد و عوارض این درمان نسبت به جراحی های سنتی بسیار کم است.