پیشگیری بواسیر و راه های جلوگیری از ابتلا به هموروئید

تشخیص بیماری فیستول مقعد
تشخیص فیستول مقعد
15/11/2018

بهترین راه پیشگیری بواسیر

بهترین راه برای جلوگیری از هموروئید این است که مدفوع خود را نرم نگه دارید، به طوری که آنها به راحتی عبور کنند. البته بایستی در نظر گرفت که اصلاح برخی از آدات روزانه ما نقش بسیار پر رنگی در پیشگیری بواسیر یا همان هموروئید دارد.

 

نکاتی جهت پیشگیری از هموروئید

برای جلوگیری از هموروئید و کاهش علائم هموروئید، این نکات را دنبال کنید:

  • خوردن غذاهای با فیبر بالا خوردن میوه ها، سبزیجات و دانه های بیشتر. انجام این کار باعث تسریع مدفوع می شود و حجم آن را افزایش می دهد که به شما کمک می کند تا از تنش هایی که باعث ایجاد هموروئید می شود جلوگیری کنید. برای جلوگیری از مشکلات گاز، فیبر را به رژیم خود اضافه کنید.
  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید. هر روز شش تا هشت لیوان آب و مایعات دیگر (به جای الکل) بنوشید تا مدفوع را نرم نگه دارید.
  • مکمل های فیبر را در نظر بگیرید. اکثر مردم به مقدار کافی از فیبر توصیه می شوند – 25 گرم در روز برای زنان و 38 گرم در روز برای مردان – در رژیم غذایی خود. مطالعات نشان داده است که مکمل های ضد فیبر مانند متاموسیل و سیتریکل موجب بهبود علائم کلی و خونریزی از هموروئید می شود. این محصولات کمک می کند مدفوع نرم و مرتب نگه دارید.
  • اگر از مکملهای فیبر استفاده میکنید، حداقل هشت لیوان آب یا مایعات دیگر هر روز بخورید. در غیر این صورت، مکمل ها می توانند باعث یبوست شوند.
  • زور نزنید!! زور زدن و حبس نفس در هنگام تلاش برای عبور از مدفوع باعث ایجاد فشار بیشتری در رگهای رکتوم پایین می شود.
  • به محض این که احساس داشتن مدفوع داشتید در سریعترین زمان اقدام کنید. ولی در صورتی که دفع صورت نگرفت زور نزنید و زیاد نیشینید.
  • ورزش. برای کمک به جلوگیری از یبوست و کاهش فشار روی رگ ها بسیار مفید می باشد، ورزش همچنین می تواند به شما در از دست دادن وزن بیش از حد کمک کند که ممکن است همین چاقی باعث ایجاد هموروئید شما شود.
  • اجتناب از طولانی مدت نشستن؛ نشستن بیش از حد طولانی، به ویژه در توالت، می تواند فشار روی رگ ها در مقعد را افزایش دهد.

 

پیشگیری از هموروئید یا بواسیر