مقایسه جراحی سنتی با لیزر فیستول مقعدی

درمان سریع فیستول
درمان سریع و قطعی فیستول مقعد
11/04/2020

هر دو یک کار را انجم می دهند و برای درمان فیستول بکار گرفته می شوند، اما امروز جراحی سنتی و معمولی در بیمارستان انجام میگردد اما با پیشرفتن تکنولوژی و دست یابی به لیزر این نوع جراحی را بسیار ساده نموده است.

درمان فیستول مقعدی

روش قطعی درمان فیستول مقعد، جراحی و لیزر است. ولی امروزه با پیشرفت دانش و فناوری روش درمانی لیزر عوارض بسیار کمتری دارد و میزان اثربخشی آن هم در مواردی بالاتر است.

جراحی به منظور برداشتن فیستول انجام می شود. بسته به عمق درگیری، روش های جراحی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در عمل فیستول مقعد با لیزر هم باید از لیزرهای پرتوان استفاده شود و مراحل جراحی مانند جراحی سنتی است.

معمولاً این کار با بی حسی موضعی انجام می پذیرد، اما گاهی بیهوشی عمومی لازم می شود.

اکثر روش‌های جراحی فیستول مقعد به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری هستند. اما ممکن است در فیستول‌های بزرگ و عمیق نیاز به مدتی مراقبت پس از جراحی در بیمارستان باشد. معمولاً بیماران می‌توانند در همان روز بعد از عمل جراحی به خانه برگردند، با این حال، نیاز به استراحت برای چند روز بعد از عمل جراحی می تواند به روند بهبودی کمک کند.

درمان فیستول مقعد با لیزر

مزایای درمان لیزرفیستول مقعدی نسبت به جراحی

کاهش سطح درد و خونریزی

در روش درمان با لیزر هیچ گونه درد و خونریزی احساس نمی شود زیرا با ترمیم عصب های آسیب دیده و سوزاندن مویرگ ها و عروق خونی ناحیه ی آسیب دیده ی فیستول، درد و خونریزی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می کند. اما در جراحی سنتی فیستول بیمار پس از به هوش آمدن درد بسیار زیادی را در ناحیه ی عمل احساس می کند. همچنین خونریزی تا مدت ها پس از انجام عمل جراحی وجود دارد.

هزینه مناسب

هزینه ی درمان با لیزر در مقایسه با هزینه های عمل جراحی بسیار پایین تر است .

عمل لیزر بطور سرپایی و بدون بیهوشی

در روش درمان با لیزر نیازی به بیهوشی عمومی نیست و فقط برای اینکه بیمار متوجه چیزی نشود تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد. همان طور که می دانید بیهوشی عمومی برای بدن عوارض بسیار زیادی به همراه دارد .

بدون نیاز به بستری در بیمارستان و هدر دهی وقت

بیمار در روش درمانی لیزر در مدت کوتاه تر از ۱ ساعت تحت درمان قرار می گیرد و بلافاصله هم مرخص می شود و میتواند امور روزمره ی خود را آغاز نماید. اما پس از عمل جراحی سنتی فیستول بیمار برای مدت ۱ الی ۲ روز بستری می شود و تحت نظر است و نیاز به ۲ تا ۴ هفته استراحت در منزل دارند.

بدون آسیب به اسفنکتر و عوارض جانبی نظیر بی اختیاری

این پدیده ناخوشایند و شایع تا حدودی با انجام عمل مجدد قابل درمان است ولی در موارد زیادی هم تا پایان عمر همراه بیمار باقی می ماند. اما در روش درمان با لیزر به هیچ وجه این عارضه اتفاق نمی افتد. همچنین به پوست آسیب نمیزند و جای آن باقی نمی ماند.

بدون احتمال ابتلا به سایر عفونت‌ها

در بسیاری از موارد پس از عمل جراحی محل جراحی دچار عفونت می شود در حالی که در روش درمان با لیزر امکان عفونت به هیچ وجه وجود ندارد .

بدون نیاز به پانسمان

در درمان با لیزر نیازی به پانسمان داخلی ندارد. در حالی که در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن دردناک است.

فیستول و آبسه مقعد

پرسش های متدوال در مورد جراحی فیستول مقعد

فرق جراحی سنتی با لیزر فیستول در چی هست؟

با لیزر میزان درد کمتر می باشد و جراحی سرپایی می باشد و از فردای عمل میتونید به کارهای روز مره خود بپردازید.

کدام روش جراحی فیستول را کامل درمان می کند سنتی یا لیزر؟>

فرقی در درمان نداره و هر دو بیماری را درمان می کنند

خانمی که بچه شیر میدهد میتواند این جراحی با لیزر رو انجام بدهد؟

بلی مشکلی ندارد در دوران بارداری جراحی معمولا انجام نمی شود.

آیا جراحی با لیزر شامل بیمه درمانی میشود؟

برخی بیمه ها یا همان بیمه های تکمیلی هزینه لیزر را تقبل می نمایند که حتما بهتر است از بیمه ای شما تحت پوشش آن می باشید پرس و جو نمائید علاوه بر این تا حدودی می توانید از کلینیک نیز اطلاع کسب نمائید.

هزینه جراحی لیزر فیستول چقدر می شود؟

هزینه بر اساس نوع و وسعت بیماری تعیین می گردد.