مقایسه جراحی باز با لیزر هموروئید

مزایا و معایب درمان هموروئید با لیزر
11/07/2019
جراحی باز هموروئید (بواسیر)
11/07/2019

مقایسه جراحی باز با لیزر هموروئید را می توان از مزایای هریک براحتی تشخیص داد؛ در مقایسه با روش های قدیمی؛ لیزر انقلاب جدیدی در درمان بیماری ها به خصوص درمان بیماری های مقعدی و نشیمنگاه است. در گذشته بیمار درد و خونریزی و دوره نقاهت بسیار طولانی را سپری می کرد و همین امر منجر به عدم مراجعه برخی بیماران به پزشک می شود.

درمان هموروئید با لیزر نسبت به جراحی باز

در واقع باور قدیمی در مورد درمان طولانی و دردناک هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی و نشینگاه باعث می شود شخص دیر به پزشک مراجعه کند اما اگر بدانید که لیزر مشکلات قبلی را حل کرده است، دیگر ترس و خجالتی بابت درمان بیماری و مراجعه به پزشک نخواهید داشت.

لیزر در هنگام برش و برداشتن پاکه هموروئید انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد. لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل را ترمیم می کند و در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد.

این عمل بطور سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است. بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد. بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود دارد. با این نوع لیزر می توان تمام انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول را هم زمان درمان نمود.

مقایسه جراحی با لیزر و کوتر

لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز بافت نمی شود. همچنین مانند کوتر تماس مستقیم با نسج را ندارد و عروق را مانند کوتر نمی سوزاند به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود. لیزر دوره نقاهت کوتاه و کوتر دوره نقاهت طولانی و دردناکی دارد. البته درد بعد از جراحی همورویید با لیزر بسیار خفیف است و با مسکن ساده قابل کنترل است.

مزیت های لیزر نسبت به جراحی باز

برتری استفاده از لیزر در درمان بیماری های نشیمنگاه به خصوص در درمان هموروئید یا بواسیر شقاق یا فیشر مقعد و کیست مویی و آبسه پایین کمر و انواع فیستول مقعد به شرح زیر است و روش لیزر با جراحی باز مقایسه می شود:

1. جراحی لیزر بصورت سرپایی بوده و بدون بیهوشی قابل انجام است
  2. لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را نیز ترمیم کرده و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
  3. بیمار فقط یک شب استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد.
  4. یکی دیگر از مزایای لیزر اینست که بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود را دارد.
  5. با این نوع لیزر می توان تمام انواع هموروئید، شقاق،کیست مویی و فیستول را بصورت هم زمان درمان و جراحی نمود.
  6. محل جراحی شده با لیزر احتیاجی به پانسمان ندارد.
  7. لیزر محیط عمل را استریل نموده و سبب کاهش عفونت محل عمل می گردد. این دلیل اصلی آن است که انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز را به صفر می رسد.
  8. به علت ترمیم عروق لنفاوی توسط لیزر ورم محل بعد از عمل بسیار کمتر از روش های دیگر می شود و محل جراحی بدون هیچگونه جای زخم (اسکاری)  ترمیم می گردد.
  9.  لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل را ترمیم می کند که این منجر میشود خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد.
  10. لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد و ناحیه اطراف عمل آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می گردد.