علائم هموروئید

15/07/2019
نقش ورزش در درمان هموروئید
15/07/2019

علائم و نشانه های بیماری هموروئید (بواسیر)

موارد زیر از نشانه های هموروئید می باشند. در صورت مشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

• خونریزی از مقعد
  • بی اختیاری مدفوع
  • مشاهده خون در مدفوع
  • احساس خارش در ناحیه مقعد
  • خارج شدن بالشتکهای عروقی از مقعد
  • بوجود آمدن التهاب و تورم در ناحیه مقعد
  • مشاهده و احساس برآمدگی در ناحیه مقعد
  • ظاهر شدن ترشح مخاطی پس از اجابت مزاج
  • احساس درد در ناحیه مقعد در موقع دفع مدفوع
  • به وجود آمدن درد و خونریزی در ناحیه مقعد در زنان باردار
  • دفع ناقص مدفوع (پس از اجابت مزاج همچنان احساس می کنید روزده شما خالی نشده است)

علائم انواع هموروئید

هموروئید داخلی

اگر به بواسیر داخلی مبتلا شده باشید امکان دارد بعد از دفع مدفوع رگه هایی از خون را بر روی دستمال توالت و یا کاسه توالت مشاهده کنید. یا اینکه در سطح مدفوع خون وجود داشته باشد.

بواسیر داخلی معمولا به صورت رگ های ورم کرده کوچکی در داخل مجرای مقعد هستند. اما می توانند بزرگ شده و به شکل برآمدگی هایی خارج از مقعد و به صورت دائمی نمایان گردند. در این صورت بر اثر فشار، عضلات مقعد می توانند دردناک شوند و اگر جریان خون به رگ قطع شود، بواسیر بسیار دردناک می گردد. اگر بواسیر متورم شود حتی ممکن است بر روی دستمال توالت آثاری از مخاط نیز مشاهده شود.

هموروئید خارجی

هموروئید خارجی غالبا بسیار دردناک می باشند که در زیر پوست کناره مقعد ایجاد می شود و این بالشتکهای بواسیری به درد و خون ریزی حساس تر می شوند و غالبا فرد بیمار احساس خارش شدید میکند که توده با اولین خارش دچار خون ریزی می گردد.

در بعضی از مواقع بواسیر یا همان هموروئید مانند کیسه ای پر از خون مشاهده می شود که این بالشتکهای پر خون خیلی دردناک و متورم می شوند که مستعد پاره شدن و خون ریزی می باشند.

هموروئید ترومبوزه

هموروئید ترومبوزه در لبه های کناری مقعد ایجاد می شوند و به اندازه لوبیا می باشد. علت اصلی ایجاد آن فشار آوردن بیش از حد هنگام دفع مدفوع می باشد. کسانی که معمولا شغلهای بدون تحرک و پشت میز دارند و همینطور کسانی که ورزش های سنگین انجام می دهند و افرادی که جسم سنگینی را یکباره بخواهند بلند کنند مبتلا به این نوع هموروئید می شوند.

این نوع از بیماری بسیار دردناک بوده و ظرف حداکثر چند ساعت به وجود می آید که باید بلافاصله به متخصص کلورکتال جهت درمان مراجعه کرد.