شش راه ساده برای جلوگیری از هموروئید

نقش ورزش در درمان هموروئید
15/07/2019
درمان سریع هموروئید (بواسیر)
16/07/2019

راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به هموروئید توصیه شده است که ما در اینجا به این مطالب می پردازیم. امروزه خیلی ها نام این بیماری هموروئید یا بواسیر را شنیده اند و ترس از ابتلا به آن را دارند و بدنبال راه های پیشگیری از این بیماری می گردند.

مشکل هموروئید دارید ؟ این روش های ساده می تواند به جلوگیری از درد هموروئید کمک کند تا از زندگی حذف شود. ممکن است مضوع جالبی برای گفت و گو نباشد ولی هموروئید درواقع یک بخش نسبتا شایع در زندگی است.

راه های جلوگیری از ابتلا به هموروئید

استیون کوسین ، پزشک داروساز، متخصص گوارش در نیویورک و نویسنده کتاب ” دکتر، بیمار شما اکنون شما را می بیند: دستیابی به درجات بالا در مراقبت های پزشکی شما ” می گوید: “هموروئیدها ویژگی های طبیعی آناتومی هستند “همگی آن را دارند.”

مشکل از جایی شروع می شود که هموروئید شروع به درد، خارش و یا خونریزی می کند. خوشبختانه تعدادی راه کار ساده برای جلوگیری از مداخله هموروئید در زندگی روزمره وجود دارد.

1- فیبر کافی مصرف کنید

هموروئید بیشتر در افراد مبتلا به تنبلی روده اتفاق می افتند.یکی از ساده ترین و طبیعی ترین روش ها برای جلوگیری از هموروئید و تنبلی روده ،مصرف فیبر از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها می باشد.د کتر کوسین می گوید : ” اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی ،توصیه عمومی پزشکان خانواده و متخصصان متخصص گوارش است .این روش ممکن است نفخ را زیاد کند ولی برای رهایی از این بیماری هزینه کوچکی است که باید پرداخت شود. منظور دریافت 25 تا 30 گرم فیبر روزانه می باشد.

منابع غذایی مهم دارای فیبر عبارتند از:

• حبوبات مانند نخود فرنگی، عدس، لوبیا سیاه، باقالی و لوبیا پخته شده
  • دانه های مغذی مانند جو، برشتوک سبوسدار، بلغور جو دوسر، و برنج قهوه ای
  • سبزیجات مانند کنگر فرنگی، نخود سبز، کلم بروکلی و جوانه های کلم بروکسل
  • میوه ها مانند تمشک، گلابی، سیب و موز

2- آب کافی بنوشید

این راه پیشگیری از هموروئید ساده و ارزان است، با این حال تعداد اندکی از ما در واقع آن را انجام می دهند. داشتن رژیم غذایی سالم پر از فیبر، و آب کافی، کلیدی برای داشتن حرکات روده سالم است. ریچارد دسی، پزشک داروساز، یک متخصص گوارش در مرکز پزشکی Mercy در بالتیمور می گوید: “مصرف آب به اندازه کافی باعث جلوگیری از یبوست می شود و بنابراین احتمال ابتلا به هموروئید کاهش می یابد.” نوشیدن شش تا هشت لیوان آب هر روز نه عملکرد سیستم گوارش شما را آسان می کند بلکه برای تمام بدن شما مفید است.

3- زیاد ورزش کنید

به گفته دکتر دیزی، ورزش و هموروئید رابطه ی عشق و نفرت دارند. او می گوید: “ورزش حرکات روده بزرگ را بهبود می بخشد .” “با این وجود، فعالیت هایی که موجب افزایش فشار شکمی و یا فشار می شود (مانند وزنه برداری) می تواند منجر به ایجاد هموروئید شود. “فعال بودن مانع صرف وقت برای نشستن و کاهش فشار بر روی رگ های مقعد می شود. اگر سابقه ای از هموروئید دارید، ممکن است بخواهید از بلند کردن اجسام سنگین یا سایر فعالیتهای سنگین اجتناب کنید و روشهای معمول تمرینات متوسط مانند یوگا، شنا و یا قدم زدن را برای جلوگیری از دردهای هموروئید انتخاب کنید.

4- هنگام استفاده از ملین ها مراقب باشید

هنگامی که شما مبتلا به یبوست هستید، برخی از مکمل های فیبری، به ویژه کپسولهای پسیلیوم، به شما کمک می کنند تا از بروز درد پس از هموروئید جلوگیری شود. ملین ها تا جایی کمک محسوب می شوند که شما در انتخاب آنها درست عمل کنید.کوسین می گوید: “مطمئن ترین ملین ها آنهایی هستند که با بدن شما کار می کنند و نه آنهایی که باعث تحریک یا شبیه سازی فعالیت های فیزیکی طبیعی می شوند، برخی از ملین ها با تحریک انقباض روده کار می کنند تا محتویات آنها را حرکت دهند. این ممکن است فشار هموروئید را افزایش دهد و باعث عوارض شود. “برای جلوگیری از هموروئید یا درمان هموروئیدی که فعال هستند، کوسین ملین های ترواش کننده را پیشنهاد می دهد که به سادگی میزان آب در روده را افزایش می دهد و یبوست را کاهش می دهد.

5- نترسید

زمانی که باید بروید، پس بروید. این یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از هموروئیدها است. کوسین می گوید: “نادیده گرفتن مادر طبیعت خطراتی دارد و هموروئید یکی از آنهاست” “اگر از بدن خود اطاعت کنید وقتی به شما فریاد می زند، احتمال مشکلات کمتر است. وقتی بدنتان به شما فریاد می زند به دیگران گوش می دهید؛ چرا به بدن خود گوش ندهید؟ زمانی که شما صبر می کنید تا برای احابت مزاج تصمیم بگیرید، موفقیت از شما گریزان می شود و احتمال خستگی شما افزایش می یابد.

6- از فشار آوردن بپرهیزید

تنش و فشار بیشتر بر رگهای مقعد یکی از شایع ترین علل دردناك یا خونریزی هموروئید است. در برخی موارد، این به عنوان یک نتیجه در اثر فشار بیش از حد برای حرکت روده اتفاق می افتد. وضعیت های دیگر نیز می تواند موجب فشار شود، مانند بلند کردن اجسام سنگین، سرفه مزمن، و یا حتی حاملگی. اگر مسائل مربوط به هموروئید داشته باشید، کوسین توصیه می کند که از فشارهایی که بر روده خود می گذارید آگاهی داشته باشید و تا آنجا که ممکن است از آن بپرهیزید.

منبع » https://www.everydayhealth.com/news/six-easy-ways-prevent-hemorrhoids/