روش های درمان و جراحی فیستول مقعدی

03/11/2018

انواع روش های درمان و جراحی فیستول

روش های درمان و جراحی فیستول مقعدی

جراحی، توسط یک متخصص کولون و رکتوم انجام می شود، معمولا برای مدیریت یک فیستول مقعد لازم است. در طول جراحی، پزشک عمق و میزان فیستول را بررسی می کند و روش های جراحی مناسب را در صورت نیاز بررسی کند.

بیشتر فیستول ها با فیستولوتومی درمان می شوند، که در آن پوست و عضلات بیش از تونل بریده می شوند و آن را به شیار باز تبدیل می کنند. این کار به مسیر فیستول اجازه می‌دهد تا از داخل التیام یابد.

یک فیستول پیچیده‌تر ممکن است نیاز به قرار گرفتن یک لوله تخلیه ویژه به مدت حداقل ۶ هفته داشته باشد ، که پس از آن یک تعمیر جراحی قطعی انجام می‌شود.

جراحی سرپایی فیستول

جراحی فیستول معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. تونل های فیستول بسیار بزرگ یا عمیق ممکن است نیاز به بستری کوتاه در بیمارستان داشته باشند.

لیزر فیستول درمان سریع

عمل جراحی با لیزر فیستول کاملا یک درمان سریع بوده و بصورت سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است. با لیزر می توان فیستول مقعدی را براحتی درمان نمود و یا حتی اگر همزمان نوع های دیگر بیماری مقعدی دچار شدید آنها را نیز می توان همزمان در یک جلسه درمان نمود.

لیزر سبب استریل ناحیه جراحی شده و علاوه براین منجر به کاهش عفونت محل عمل می گردد و عامل بی اختیاری مدفوع نخواهد شد زیرا جراحی با لیزر فیستول به بافت اطراف ناحیه جراحی شده صدمه نزده و سبب نکروز نخواهد شد و علاوه براین به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نشده که این امر خود سبب کاهش درد جراحی خواهد شد.

جالب است بدانید انتقال بیماریهای ویروسی از جمله ایدز و هپاتیت در جراحی لیزر فیستول به صفر خواهد رسید.

انواع فیستول مقعد و جراحی آنان

آیا یک پیگیری درمان لازم است؟

پس از عمل جراحی فیستول، پزشک شما ممکن است توصیه کند، منطقه آسیب دیده در حمام آب گرم خیس کنید و مصرف نرم کننده های مدفوع یا مسهل برای یک هفته. از آنجایی که ممکن است بعد از عمل جراحی ، کمی درد و یا ناراحتی را در منطقه تجربه کنید، پزشک شما قرص‌های درد را تجویز می‌کند. بیشتر فیستول ها به درمان جراحی پاسخ می دهند.