درمان سریع و قطعی کیست مویی

جراحی بسته کیست مویی
24/06/2019

روش درمان سریع کیست مویی با لیزر

درمان سریع کیست مویی را با توجه به مطالعات بعمل آمده می توان جراحی کیست مویی نامید. جراحی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال عوارض و خطرات متعدد و بیشماری داشت اما به علت اینکه تنها روش درمان قطعی کیست مویی و موثر بود بیماران چاره ای جز پذیرش آن نداشتند ولی در روش درمان با لیزر تمامی خطرات و عوارضی که در روش عمل جراح وجود داشت به طور کامل از میان رفت و میزان موفقیت در درمان بسیار افزایش یافت . لیزر یکی از جدیدترین و موفق ترین و سریع ترین درمان های مرتبط با کیست مویی است و با روی کار آمدن لیزر کیست مویی جراحان عمومی به میزان قابل توجهی عدم عود این بیماری را تضمین می کنند.

استفاده از لیزر در درمان قطعی کیست مویی

درمان سریع و قطعی کیست مویی بوسیله لیزر مقدور خواهد بود که دارای مزایای زیر می باشد:

• قطعا درمان با لیزر کیست مویی برای بیمار، جراحی را بسیار ساده و آسان خواهد نمود و مراحل درمان را تسریع کرده و بیمار از روز بعد جراحی می تواند شروع به فعالیت های روزمره خود کند. این فرآیند درمان سریع کیست مویی را به همراه خواهد داشت.
  • با بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر، خونریزی در حین عمل کیست مویی به کمترین مقدار خود می رسد.
  • لیزر عصب های قطع شده ی برش جراحی را ترمیم میکند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.
  • هنگامی که لیزر به بستر زخم تابانده می شود سبب از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.
  • استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم موثر است.
  • جراحی با لیزر با بی حسی موضعی همراه است و نیازی به چاقو و تیغ جراحی نمی باشد.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  • همچنین درمان کیست مویی با لیزر هزینه ی کمتری نسبت به عمل جراحی سنتی دارد.

دوره نقاهت بعد از درمان کیست مویی با لیزر

میزان موفقیت درمان سریع کیست مویی با لیزر تنها دلیل استقبال بیماران از این روش نیست، دلیل قابل توجه دیگر زمان کوتاه استراحت بعد از درمان با لیزر است و بیمار می تواند به سرعت به کارهای روزمره خود باز گردد. بیمار نهایتا یک روز در بیمارستان بستری شود و همچنین ممکن است در همان روز جراحی بعد از معاینه پزشک مرخص شود. بیمارانی که تحت درمان کیست مویی با لیزر قرار گرفته اند به طور متوسط 2_4 روز زودتر از کسانی که جراحی سنتی دارند به روند طبیعی زندگی باز میگردند.

همچنین درمان قطعی کیست مویی با لیزر باعث درد کمتری در بیمار می شود. به طور متوسط، بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند به مدت 5 روز پس از جراحی، داروهای مسکن و ضد درد دریافت می کنند.