درد هموروئید

درمان سریع هموروئید (بواسیر)
16/07/2019
انواع هموروئید
21/07/2019

درد مقعد

درد مقعد یا رکتوم همچنین می تواند با بیماری های التهابی روده، عفونت های موضعی یا آسیب های جزئی در این منطقه رخ دهد. برخی از دلایل درد مقعدی، مانند هموروئید یا فیستول مقعد، می توانند با علائمی مانند خون در مدفوع یا خونریزی همراه شود. همچنین اسهال یا یبوست ممکن است وجود داشته باشد.

درد هموروئید (بواسیر)

شایع ترین علایم بواسیر خارش و خونریزی، بیرون زدگی و درد می‏باشند. درد سومین علامت بواسیر است که در هموروئیدهاى درجه سوم، چهارم عارضه‌دارشده و یا هموروئیدهاى خارجى و مخلوط بروز مى‌کند. خونریزی اغلب به دنبال دفع مدفوع اتفاق می‏افتد. بواسیر ممکن است افتادگی پیدا کند (به بیرون بلغزد) و از طریق مقعد بیرون بزند.

درد مقعد در طی حرکات روده یا بعد از تحریک بواسیرها اتفاق می‏افتد. در خیلی از موارد، علائم در عرض چند روز فروکش می‏کند. اگر علائم تداوم داشته باشند باید به پزشک مراجعه کرد.

راه های متعددی برای پیشگیری و درمان درد بواسیر وجود دارد. پزشک به شما کمک خواهد کرد تا مناسب‏ترین درمان را بر پایه شدت علائم انتخاب کنید.

تسکین دهنده های درد هموروئید

با خوراکی های زیر می توان درد هموروئید را کاهش یا تسکین نمود

آب تربچه

یک چهارم فنجان آب تربچه را روزانه ۲ بار (صبح و شب) بنوشید و به مرور زمان میزان آن را به نصف لیوان برسانید.

لیمو تازه

نصف یک لیمو ترش را داخل یک لیوان شیر گرم بچکانید. همچنین می‌توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. روزانه سه تا چهار بار این محلول را بنوشید. لیمو دیواره رگ‌های خونی را تقویت می‌کند. همچنین می‌توانید نصف لیمو ترش را با دمنوش زنجبیل، نعناع و عسل ترکیب کنید و روزانه یک‌بار بنوشید.

علف کدو قلیایی یا کدو تلخ

آب برگ‌های کدو قلیایی را بگیرید و سه قاشق چای‌خوری از آن را با یک لیوان شیر مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید. این درمان را به مدت یک ماه انجام دهید تا درد هموروئید به طور کامل بهبود یابد.

آلوئه ورا

از ژل داخل برگ‌های آلوئه ورا برای از بین بردن التهاب و سوزش مقعد استفاده کنید. برگ آلوئه ورا را در یخچال نگه دارید و ژل آن را به مقعد اعمال کنید.

انجیر خشک

انجیر‌های خشک را بشویید و در آب خیس کنید. صبح ناشتا آب انجیر خشک را بنوشید. استفاده از رژیم غذایی حاوی فیبر موجب درمان درد هموروئید خواهد شد.

حبوبات

مصرف حبوبات به علت فیبر زیاد برای بهبود هموروئید بسیار مفید می باشد.

سرکه سیب

یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب طبیعی را در یک فنجان آب مخلوط کنید و این محلول را روزانه ۲ بار بنوشید. اگر تحمل سوزش اولیه سرکه سیب را دارید با پنبه، سرکه سیب طبیعی را به مقعد بزنید. در آغاز ممکن است سوزش داشته باشد، اما خیلی سریع بهبود خواهد یافت.

سیاه دانه

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را روی حرارت تفت داده و با همین مقدار سیاه دانه تفت داده نشده، ترکیب و پودر کنید. روزانه نصف قاشق چای‌خوری از این ترکیب را با آب بنوشید.

زیره

یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زیره را با نوک انگشت نمک مخلوط کنید. این ترکیب را با آب ولرم روزانه یک‌بار بنوشید.

روغن بادام

کمی روغن بادام را روی پنبه بریزید و آن را به مقعد بزنید. می‌توانید این کار را روزانه چند بار انجام دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون هم به علت خواص آنتی اکسیدانی که دارد برای درمان هموروئید بسیار مفید می باشد. همچنین روغن زیتون کمک می‌کند که رگ‌های خونی حالت ارتجاعی داشته باشند و خونریزی هموروئید کمتر اتفاق بیفتد. روزانه مقعد را با روغن زیتون چرب کنید.

آب گرم

روزانه ۲ بار ناحیه مقعد را در آب گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. نشستن در آب گرم درد و التهاب هموروئید را کاهش می‌دهد.
کیسه یخ: برای از بین بردن التهاب و ورم ناحیه مقعد از کیسه یخ استفاده کنید. این کار را روزانه ۲ تا سه بار انجام دهید.