درد فیستول مقعد

25/02/2020
علت های بروز فیستول مقعد
09/03/2020

احساس درد مقعد و اطراف آن یکی از علایم فیستول مقعد است که ممکن است با  اجابت مزاج بدتر شود. بطور کلی می توان گفت درد مقعد می تواند از نشانه فیستول نیز باشد.

آبسه درمان نشده ممکن است شروع درد فیستول باشد

افرادی که از قبل  مبتلا به آبسه مقعدی شده بودند و انرا نادیده گرفته و به درمان آن نپرداختند شانس بیشتری در مورد ابتلا به این بیماری نیز دارند و ممکن است تشدید درد بخاطر ایجاد فیستول باشد که از عدم درمان چرک و عفونت در آن ناحیه نیز نشات می گیرد.

کدام روش درمانی فیستول درد کم تری دارد؟

در روش درمان با لیزر فیستول هیچ گونه درد و خونریزی احساس نمی شود زیرا با ترمیم عصب های آسیب دیده و سوزاندن مویرگ ها و عروق خونی ناحیه ی آسیب دیده ی فیستول، درد و خونریزی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می کند. اما در جراحی باز فیستول بیمار پس از به هوش آمدن درد بسیار زیادی را در ناحیه ی عمل احساس می کند. همچنین خونریزی تا مدت ها پس از انجام عمل جراحی وجود دارد.

در روش درمانی با لیزر از بی حسی موضعی استفاده می شود. در صورتی که بیمار مشکلات عمومی نداشته باشد، می تواند بلافاصله پس از درمان، از بیمارستان مرخص شود. دوره نقاهت، درد و عوارض این درمان نسبت به جراحی های سنتی بسیار کم است.

درمان دارویی برای کاهش درد فیستول

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی فیستول شناخته نشده است. اما داروهایی برای بیماران مبتلا به فیستول وجود دارد که برای کاهش علائم و نشانه های بیماری مانند درد و عفونت تجویز می شود. برای تسکین دردهای فیستول مقعدی می توان از داروهای مسکن فاقد کدئین استفاده کرد. البته باید باتوجه به تجویز پزشک دارو مصرف کنید.